جوان‌ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی فوتبال

یک بازیکن از ایرلند و بازیکنی اهل برزیل عنوان جوان‌ترین بازیکنان جام‌جهانی را در اختیار دارند.

جوان‌ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی
به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نورمن وایت ساید، هافبک تیم‌ملی ایرلند شمالی تنها 41 روز پس از فوت کردن شمع‌های کیک 17 سالگی‌اش در جام جهانی 1982 برابر یوگسلاوی به میدان رفت تا جوان‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها قرار گیرد. با وجود این که وایت ساید تنها دو بازی برای منچستر یونایتد انجام داده بود توانست در ترکیب تیمش برای جام جهانی 1982 به صورت ثابت به میدان برود و با شکست دادن اسپانیای میزبان یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این رقابت‌ها لقب گیرد. ایرلند شمالی توانست در جام جهانی 1982 به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد.

وایت ساید در 26 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

مروارید سیاه فوتبال برزیل

پله، مروارید سیاه فوتبال برزیل که از سوی بسیاری به عنوان بدترین بازیکن جوان جام‌جهانی 1958 بود. شگفت آور اینکه او در حالی در این رقابت‌ها بسیار درخشید و همراه دیگر بازیکنان تیم‌ملی برزیل بر جام‌جهانی روسیه بوسه زد که تنها 17 سال داشت. او در این رقابت‌ها نه تنها جوان‌ترین بازیکن لقب گرفت که گلزنی می‌کند، بلکه جوانترین بازیکن جام‌جهانی هم محسوب می‌شود.

جوان‌ترین بازیکن آسیایی راه یافته به جام جهانی

در میان بازیکنان آسیایی نیز همام طارق از عراق با 18 سال سن عنوان جوان‌ترین بازیکن راه یافته به جام جهانی را در اختیار دارد.

جوانترین بازیکن تیم‌ملی ایران، راه یافته به جام جهانی

علیرضا جهانبخش نیز توانسته است با 20 سال سن تیم ملی کشورمان را در جام جهانی 2014 همراهی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار