اهواز؛

بیش از180 هزار نفر ساعت آموزش در روستاهای لالی

درسال گذشته به میزان 182 هزار و 648 نفرساعت آموزش مهارتی دربخش های مختلف برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لالی گفت: 50 هزار و 61 نفرساعت آموزش در 5 حرفه از قبیل لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، کمک لوله‌ کش گاز خانگی و تجاری درجه 2 ، لوله کش گاز خانگی و تجاری درجه 1، جوشکار سازه‌های فولادی و پرورش زنبور عسل در مرکز ثابت دولتی لالی بصورت رایگان اجرا شد.

حبیب خراسانی افزود: بخش آموزش روستایی به منظور رفاه حال روستائیان و استفاده از آموزش های فنی و حرفه ای، در رشته های پرورش زنبور عسل، زراعت جو و پرورش قارچ دکمه ای (استاد شاگردی) به میزان 10 هزار نفرساعت آموزش برگزار گردید.

 خراسانی اظهار کرد: در آموزشگاه های آزاد تحت پوشش نیز 116 هزار و 482 نفرساعت معادل 572 نفر دوره در رشته های مختلف شامل: طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات (رایانه)، مراقبت زیبایی، امور اداری، عمران آموزش های لازم اجرا شد.

وی بیان کرد: برای اولین بار آموزش در قالب طرح استاد شاگردی به میزان 2 هزار و 25 نفرساعت آموزش در حرفه های قالیبافی درجه دو و پرورش قارچ خوراکی ویژه خواهران و پرورش زنبور عسل از دیگر برنامه‌های مرکز در سال گذشته بود.

 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لالی گفت: دربخش تفاهم نامه نیز اجرای سال دوم قراداد با همکاری آموزش و پرورش شهرستان با آموزش 1 هزار نفرساعت به هنرجویان هنرستان امیر کبیر شهرستان عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: در طی سال گذشته از 970 نفر آزمون به عمل آمد و کسانی که موفق به قبولی در آزمون های مربوط شده گواهینامه های مهارتی دریافت نمودند.

 وی خاطر نشان کرد تعهد سال 95 مرکز در بخش ثابت 65 هزار نفر ساعت تا کنون مشخص شده است و شهرستان لالی دارای 1 مرکز ثابت دولتی و تعداد 6 آموزشگاه آزاد می‌باشد که در بخش آموزشگاههای آزاد 10رشته آموزشی اجرا میشود که از این تعداد 7 رشته مربوط به خواهران و3 رشته مربوط به برادران می باشد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.