واشینگتن: اختلافات در داخل پارلمان عراق یک مسئله داخلی است

سفیر آمریکا در بغداد تأکید کرد تحولات اخیری که در پارلمان عراق رخ داده است، یک مسئله داخلی است.

واشینگتن: اختلافات در داخل پارلمان عراق یک مسئله داخلی است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "استوارت جونز،" سفیر آمریکا در بغداد گفت: ما رخدادهای اخیر در پارلمان عراق را یک مسئله داخلی می دانیم که به خود عراقی ها مربوط است. ما معتقدیم اکنون وقت مناسبی برای بحران های سیاسی نیست بلکه باید از زمان کنونی برای مقابله با گروه های تروریستی همچون داعش و حل بحران اقتصادی استفاده کرد.

جونز همچنین تأکید کرد که هیچ گونه ارتباطی میان سفارت آمریکا با سفارت ایران درباره حمایت از "سلیم جبوری،" رئیس پارلمان عراق و "حیدر العبادی،" نخست وزیر این کشور وجود ندارد و وی موضع ایرانی ها درباره بحران کنونی را نمی داند.

سفیر آمریکا در عراق ضمن تأکید بر اینکه 200 سرباز آمریکایی در عراق حضور خواهند یافت، وجود نیروهای جنگی یا پایگاه های آمریکایی بر روی خاک عراق را تکذیب کرد.

اخیراً پس از اعتراضات شدید مردمی برای اجرای اصلاحات در دولت حیدر العبادی تصمیم گرفت کابینه خود را تغییر دهد اما پارلمان عراق کابینه وی را تصویب نکرد. "مقتدی صدر،" رهبر جریان صدر عراق نیز تهدید کرد که اگر اصلاحات جدی در دولت ایجاد نشود هواداران خود را به منطقه خضراء بغداد خواهد کشاند. اخیرا تظاهرات و تحصن هواداران صدر افزایش یافته است و نمایندگان پارلمان نیز در اعتراض به برآورده نشدن خواسته های مردمی در اجرای واقعی اصلاحات سلیم جبوری را برکنار کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار