کرمان؛

توزیع تنورگازی برای نجات محیط زیست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی، بیش از 35 دستگاه تنورگازی بین مردم بخش جازموریان شهرستان رودبار توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد حسن کردستانی افزود: برای حفظ منابع طبیعی تلاش می کنیم مردم ساکن روستاها را به تغییر سوخت خود ترغیب کنیم تا نیازی به قطع درختان وبوته های جنگلی نداشته باشند .

وی تصریح کرد :توزیع رایگان 300 تنورگازی در بین مردم با اعتباری بالغ بر 750 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی یکی از طرحهای مصوب در این زمینه است که 35 دستگاه از این تنورها در بخش جازموریان توزیع شد .
منطقه جازموریان که در نقطه تلاقی استانهای کرمان وسیستان و بلوچستان واقع شده است به علت خشکسالیهای پیاپی و برداشت بی رویه از منابع جنگلی ، دچار فرسایش شدید خاک شده و به یکی از کانونهای تولید ریزگرد در جنوب شرق کشور تبدیل شده است. جلوگیری از ادامه تخریب منابع جنگلی این منطقه ضروری است اما کارشناسان با اشاره به مشکل تامین سیلندرهای گاز در منطقه و گرانی نسبی این سیلندرها بعید میدانند روستائیان محروم منطقه، در موقعیتی قرار داشته باشند که بتوانند به راحتی از هیزم رایگان چشم پوشی کنند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: توزیع ، تنور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار