معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد؛

افتتاح بوستان طبیعت و چهار باغ تا پایان امسال/ جریمه 3 برابری برای متخلفان قطع درخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بوستان طبیعت و چهار باغ (دانش، آفرینش ،بهشت و ایرانیان)در شمال مصلی با 63 هکتار تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

افتتاح چهار باغ با مساحت 63 هکتار/ جریمه 3 برابری برای متخلفان قطع درخت
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به افتتاح بوستان طبیعت و چهار باغ (دانش، آفرینش ،بهشت و ایرانیان)در شمال مصلی با 63 هکتار تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران با همکاری قوه قضاییه برای صیانت از باغات شهر همه تلاش خود را انجام خواهد داد تا بتواند باغاتی که درختان آن در حال خشک شدن هستند را حفظ کند.

وی با اشاره به برخی خبرها مبنی بر قطع درخت در شهر تهران ، افزود: بر اساس قانون مالک هایی که اقدام به قطع درخت می کنند با غرس دو برابری بن درخت جریمه می شوند.

عبدالهی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در یک زمین 5 درخت خشک و یا قطع شود مالک وظیفه دارد دو برابر آن را در همان محل غرس کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر جریمه3 برابری در خصوص متخلفان قطع درخت، تصریح کرد: اگر زمینی که در صنوات گذشته رای باغ گرفته به گونه ای تخریب شود که نتوان از خطای مالک گذشت، متخلف را به دستگاه قضایی معرفی و درخواست تبصره یک ماده 6 می کنیم.

عبدالهی به تبصره یک ماده 6 قانون اشاره کرد و گفت: بر اساس این تبصره قوه قضاییه می تواند پس از بررسی در خصوص تخریب باغ، حکم تملک و تصرف این باغ را به نفع مردم صادر کند.

وی ادامه داد: تاکنون برای بیش از 65 باغ در تهران درخواست تبصره 6 ماده قانون کرده و همچنین بیش از 60 باغ در تهران را خریداری و تبدیل به باغ عمومی کرده ایم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه براساس قانون مالکان می توانند 30 درصد سطح اشغال خود را بسازنند، گفت: امسال شورای شهر 115میلیارد تومان بودجه برای خریداری باغات کن تعیین کرده است.

عبدالهی با بیان اینکه کمیسیون ماده 7 سه عضو متشکل از یک نفر نماینده از سوی شورای اسلامی شهر تهران( تندگویان از کمیسیون شهرسازی و معماری)، مختاری رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و بنده به عنوان نماینده شهردار تهران است، تصریح کرد: اگر در یک باغ، زمین و یا خانه ای کمتر از دو هزار متر مالک بخواهد ساخت و سازی انجام دهد منطقه مسئول رسیدگی به موضوع خواهد بود اما اگر باغ، ملک و یا زمین بالای دو هزار متر باشد منطقه پرونده را به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران برای بررسی در کمیسیون ماده 7 ارجاع می دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در خصوص طرح مطالعاتی فضای سبز شهر تهران با دانشگاه تهران قرارداد بسته است، تصریح کرد: بر اساس مطالعات سرانه فضای سبز برای هر نفر 15 متر و نیم و کمربند فضای سبز نیز 38 هکتار است که ما در برنامه دوم پنج ساله اگر سازمان جنگل ها و مراتع زمین ها را به ما واگذار کند ما آن را به 50 هکتار خواهیم رساند.

وی با اشاره به نیمه خشک بودن شهر تهران و سرانه بارش آن که در سال 200 تا 250 میلی لیتر است، افزود: اما ما کشورهایی داریم که 3 هزار میلی متر بارش دارند ولی با این شرایط شهرداری برای نگهداری فضای سبز به سختی تلاش می کند.

عبدالهی با بیان اینکه شهر تهران در سال 83 بیش از 960بوستان داشته است، گفت: امروزه تهران بیش از 2160 بوستان فرامنطقه ای دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار