ادبیات در هفته ای که گذشت؛

یاد و خاطره‌ها در گذر زمان

ادبیات در هفته گذشته شاهد تورق صفحاتی از تاریخش در آینه یادها و خاطرات شاعران بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اگر چه ادبیات کشورمان در ماه های اخیر در حال تهیه و تدارک مقدمات برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده و همه چیز در حاشیه این موضوع قرار گرفته اما باید هفته آخر فروردین ماه را به عنوان هفته تورق صفحاتی از آلبوم تاریخ این عرصه بدانیم زیرا در این هفته که شامل روزهای آغازین اردیبهشت ماه نیز بوده شاهد فرارسیدن زادروز و سالمرگ شاعرانی چون سعدی، قیصر امین پور و محمد تقی بهار بودیم.

بنابراین گزارش، آنچه که ادبیات ما را زنده نگه داشته و زمینه رشد و ارتقای آن را فراهم کرده نام، خاطره و آثار شاعران و نویسندگانی است که یاد و تصویرشان در شناسنامه ادبی کشورمان ثبت شده است.

شاعرانی همچون سعدی،قیصر امین پور و محمد تقی بهار نیز در طراز کسانی قرار گرفته اند که ادبیات فارسی را برای همیشه ماندگار کرده اند و به اصطلاح پرچم آن را به اهتزاز درآورده اند.

در همینجا باید یاد و خاطره این مردان را پاس بداریم و برای همیشه آثارشان را به خاطر بسپاریم.

از وقایع ادبی دیگری که در هفته گذشته رخ داد میتوان به تصمیم گیری قطعی درباره زمان افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و ساعت کار آن اشاره کرد.

بر اساس آنچه که علی اکبر اشعری،سخنگوی شورای سیاستگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام کرد خورشید این نمایشگاه در روز سه شنبه مصادف با چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری در شهر آفتاب طلوع میکند ومردم میتوانند از ساعت 10 تا20 روزهای پانزدهم تا بیست و پنجم همین ماه از این نمایشگاه بازدید کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.