مسابقه تسلیحاتی بین قدرت‌های نظامی در جهان

شبکه العربیه گزارش داد: مسابقه تسلیحاتی بین قدرت‌های نظامی در جهان از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، مسابقه تسلیحاتی در جهان از سر گرفته شد و کارشناسان نظامی سه قدرت نظامی در جهان یعنی آمریکا، روسیه و چین در حال تلاش برای ساخت تسلیحات جدید هستند که کوچکتر و مخرب تر باشد.

آمریکا

آمریکا هم در حال توسعه زیردریایی های بدون سرنشین خود است و امکان تجهیز این زیردریایی ها به موشک های هسته ای با قابلیت تخریبی محدود را بررسی می کند. آمریکا سالهاست از بعضی نمونه های این زیردریایی برای حفظ برتری دریایی خود در خلیج فارس استفاده می کند. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: نیروی دریایی آمریکا همچنین زیردریایی های الکترونیکی را شبیه ماهی طراحی کرده است که توانایی حرکت در آب های کمک عمق را هم دارند. این نوع زیردریایی برای رهگیری و شناسایی زیردریایی ها و کشتی های جنگی دشمن استفاده می شود. 

روسیه

 بنابراین گزارش، روس ها در حال تلاش برای ساخت زیردریایی های بدون سرنشین و هدایت شونده ای هستند که توانایی منفجر کردن بمب نزدیک سواحل دشمن و انتشار تشعشعات هسته ای در سطح آب را دارد. 

این بمب ها ابری از مواد تشعشع زا را ایجاد می کند که باعث می شود آن محل دیگر برای زندگی مناسب نباشد. نیروی هوایی روسیه هم در حال توسعه هواپیماهای شبح است که به بمب های دارای چند کلاهک معروف به «پک دا» مجهز شده است. قابلیت های بمب افکن روسی «تی 160» هم توسعه یافته است. 

چین

 در ادامه این گزارش آمده است: چین در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با سرعت بیشتر از سرعت صوت از نوع «دی اف- زد اف» است. این هواپیماها با برنامه ریزی اولیه، با سرعتی بین شش تا دوازده هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و سپس به ارتفاع پایین منتقل می شود تا رادارها نتوانند آن را رهگیری کنند. 

این هواپیمای بدون سرنشین با نفوذ در پدافند موشکی دشمن، هدف تعیین شده را منهدم می کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ثنار بده اش به همین خیال باش
امریکا خیلی پیشرفته تره
Germany
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
برنامه های روسیه و چین خیلی بیشتر از این حرفهاست.... کار آمریکا دیگه تمام است....
آخرین اخبار