بنابر پیش‌بینی مطبوعات آمریکا، اوباما در سفر به عربستان، پیشنهاد ایفای نقش میانجی برای کاستن از تنش‌های منطقه را مطرح خواهد کرد.

المیادین: اوباما به دنبال کاستن تنش‌ها میان ایران و عربستان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه المیادین در گزارشی نوشت: پیش‌بینی می‌شود باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بخواهد با کاستن از تنش در روابط با ایران، به دنبال ایفای نقش بیشتر در عراق و سوریه باشند. 

بنابر این گزارش، اجلاس آمریکا و سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض تلاش خواهد کرد از اختلاف در پرونده های مختلف میان دو طرف بکاهد؛ اما این اجلاس می تواند آخرین نشست برای ترسیم آنچه واشینگتن شراکت جدید توصیف می کند، باشد. 

 اختلاف شدید بین واشینگتن و سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به حدی است که بیشتر مطبوعات غربی اجلاس ریاض را راه رفتن روی طناب توصیف کردند. شاید اصلی ترین اختلاف میان واشینگتن و متحدانش در منطقه به این علت است که عربستان اعتقاد دارد کاخ سفید کشورهای حاشیه خلیج فارس را در توافقنامه هسته ای با ایران کنار گذاشت.

 این در حالی است که دولت باراک اوباما در دکترین خود به دنبال کاستن از تنش در منطقه است. مطبوعات آمریکایی پیش بینی کردند اوباما برای ایفای نقش میانجی پیشنهاداتی را مطرح کند.

در پایان این گزارش آمده است: به گفته منابع نزدیک به وزارت امور خارجه آمریکا، اوباما از شورای همکاری می خواهد تا با کاستن از تنش در منطقه به دنبال ایفای نقش بیشتر در عراق و استان انبار باشند و از آتش بس در سوریه و کمک رسانی به این کشور حمایت کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار