زنجان؛

ایران در مقابل بیانیه ها

خطیب نماز جمعه ی زنجان امروز اشاره به تفرقه افکنی دشمنان در بین مسلمانان داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه همه افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان باید در ماه های رجب ، شعبان و رمضان برای زندگی دینی و مذهبی خود تلاش کنند گفت : باعث افتخار است که 70 درصد از جمعیت 2 هزار نفری معتکفین استان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام خاتمی با اظهار این که عربستان با تفرقه افکنی تلاش میکند تا از جبهه مقاومت به عنوان تروریست نام برده شود اشاره به صدور بیانیه ضد ایرانی سازمان همکاری اسلامی در نشست استانبول داشت.

وی افزود:57کشور مسلمان که در اجلاس کنفرانس اسلامی جمع می شوند هدف از این اجلاس،حمایت از کشورهای مسلمان به خصوص فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل است.

خاتمی با بیان این که عربستان سعودی نوکر بی چون و چرای استکبار جهانی است گفت:سو مدیریت عربستان در مراسم حج نشان از بی عرضگی مقامات عربستان است و نباید به ایشان اجازه چنین حرکاتی را داد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت:عربستان سعودی به بهانه ی حمله به سفارتشان در ایران این اقدامات را علیه ایران انجام می دهد.

وی گفت:کشور های منطقه با تکیه بر اقتدار ایران محکم در برابر استکبار ایستاده اند.

خاتمی اظافه کرد که در این اجلاس بیبنیه ی ضد ایرانی نوشته شده اما به دلیل قدرت مقابله ی ایران اسلامی قرائت نشده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از دانش اموزان کشور گفت:رهبر فرزانه انقلاب تز وازرت آموزش و پرورش حمایت کردند و گفتند دانش آموزان افتخار این وزارت خانه هستند.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد:رهبر لنقلاب در این دیدار از مشکلات انجمن های دارای پسوند اسلامی تذکر دادند و گفتند این کارها نمونه ای از فعالیت های دشمن در جهت مقابله با اسلام است که تنها راه مقابله با آن پاکدامنی،شجاعت،فداکاری و تقویت جوانان متدین است.

وی با اشاره به سالروز شهادت سپهبد قرنی گفت:دشمنان انقلاب با تشکیل روه های منافق در روز سوم اردیبهشت سال 58 خواستار ایجاد بی نظمی در ارتش و قدرت نمایی بودند.

خطیب جمعه زنجان به 15 رجب روز وفات بانوی قهرمان عاشورا و کربلا اشاره کرد و افزود:اگر امروز هنوز در مکتب عاشورا و اسلام حضور داریم همه را مدیون حضرت زینب سلام الله علیه آن بانوی استقامت هستیم.

خاتمی در ادامه از تغییر قبله ی مسلمانان در سال دوم هجری از بیت المقدس به کعبه گفت و اضافه کرد:در چنین روز یهودیان به دلیل بهانه جویی برای نزول آیات قرآن قبله مسلمانان تغییر کرد.

وی افزود:در 5 اردیبهشت که روز شکست حمله ی نظامیان آمریکایی در صحرای طبس است که در آن روز ما شاهد معجزه و الهامات غیبی الهی بودیم و آمریکاییان در این حمله ناکام ماندند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت حاج شیخ مهدی شاهآبادی، نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) از وی به عنوان استاد زاده ما نام برده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پنجم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید شیرودی است گفت :این شهید بزرگوار موفقیتهای بسیاری را در غرب کشور داشتند بطوریکه امام خمینی درباره وی گفتند:"اسلحه،در میدان جنگ نمیکند ایمان جنگ میکند".

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره روز شوراهای اسلامی افزود: شوراهای اسلامی هنوز موفقیتهای لازم را کسب نکرده اند و مردم منتظر اقدامات ثمر بخش آن ها هستند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص شورا ها، گفت: ایشان معتقدند شوراهای شهر باید در فعالیتهای خود به مقتضیات شهر اسلامی توجه کنند، وجود مساجد، رعایت فرهنگ دینی و رعایت معماری اسلامی در شهر اسلامی ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان در ادامه با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود : ماه رجب ماه نزول باران رحمت الهی است و باید از این فرصت برای کسب فیوضات بیشترین بهره را برد.

انتهای پیام/اف

برچسب ها: دشمن ، عربستان ، ایران ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.