30 ميليارد ريال به مجتمع آبرساني كريك ودارشاهي دنا اختصاص يافت

براي ساخت مجتمع آبرساني روستاهاي كريك و دارشاهي شهرستان دنا با اعتباري افزون بر 30 ميليارد اختصاص يافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مديرعامل شركت آبفاي روستايي كهگيلويه وبويراحمد عصر جمعه شنبه در آيين كلنگ زني اين طرح گفت: با بهره برداري از اين مجتمع بزرگ چهار هزار و 566 نفر در روستاهاي دارشاهي و كريك شهرستان دنا از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار خواهند شد.
پاسره پيش بيني اتمام اين مجتمع آبرساني روستايي را تا پايان سال 96 اعلام كرد و افزود: با توجه به تخصيص اعتبار لازم و عزم پيمانكار اين مجتمع در مدت اعلام شده به بهره برداري خواهد رسيد.
وي بيان كرد: مجتمع دارشاهي و كريك از جمله 18مجتمع آبرساني روستايي در استان است كه محل تامين اعتبار انها از صندوق توسعه ملي است.
پاسره تصريح كرد: سال گذشته افزون بر 15هزار ميليارد ريال از صندوق توسعه ملي براي مجتمع هاي بزرگ آبرساني روستايي در كشور اختصاص يافت كه افزون بر 350 ميليارد ريال از اين اعتبار سهم استان كهگيلويه وبويراحمد شد.
پاسره افزود: با اتمام اين 18 مجتمع آبرساني روستايي در استان افزون بر 110 هزار نفر از مردم در سطح اين روستاها از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار مي شوند.
وي برخي از مهمترين اين مجتمع هاي ابرساني در دو شهرستان بويراحمد و دنا را نيز شامل مجتمع گوشه مزدك ، مجتمع آبرساني روستاهاي چين بخش لوداب با اعتباري افزون بر 40ميليارد ريال ، چشمه گل شهنيز با اعتباري حدود 80 ميليارد ريال و لوداب نيز با اعتباري حدود 39 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي مجتمع آبرساني روستايي دهستان زيلايي ، سپيدار و كاكان را نيز به ترتيب با 39 ، 13 و 70ميليارد ريال از ديگر مجتمع هاي ابرساني در دست اجرا در دو شهرستان بويراحمد و دنا ذكر كرد.
شاخص برخورداري از آب آشاميدني سالم در روستاي كهگيلويه و بويراحمد بيش از 70درصد است.
شهرستان دنا با دو بخش مركزي و پاتاوه و به مركزيت شهر سي سخت افزون بر 46 هزار نفر جمعيت دارد.
كهگيلويه وبويراحمد داراي يك هزار و 676 روستاي داراي سكنه است.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: مجتمع ، آبرسانی ، دارشاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.