پسماندهای یاسوج ساماندهی شود

فرماندار بویراحمد بر ضرورت ساماندهی پسماندهای شهر یاسوج و احداث کارخانه کمپوست در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ صبح امروز به مناسبت روز جهانی زمین پاک به همت فرمانداری بویراحمد همایشی به منظور پاکسازی منطقه گردشگری تنگه مهریان با حضور فرماندار بویراحمد، روسای ادارات منابع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری، آبفای شهری، بخشدار مرکزی و دهیاران بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بویراحمد در این مراسم با تبریک هفته زمین پاک اظهار کرد: 22 آوریل مصادف با سوم اردیبهشت‌ ماه در ایران به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

سید محمدکاظم نظری با اشاره به وضعیت نگران‌کننده محیط زیست و آلودگی‌های مشهود اذعان کرد: شهروندان و هم استانی‌ها به منظور بهره‌مندی از هوای پاک و دوری از آلودگی‌ها اطراف خود را از هرگونه آلودگی و ناپاکی حفظ کنند.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم در خصوص مقابله با آلودگی‌ها در جامعه خصوصا در بین کودکان و نوجوانان نهادینه شود، گفت: نباید اجازه دهیم به طبیعت بکر و خدادادی ما که پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده خدشه‌ای وارد شود و محیط زیست نابود شود.

وی با اشاره به وضعیت پسماند در شهرستان بویراحمد خصوصا شهر یاسوج تصریح کرد: پسماند در بویراحمد به معضلی بزرگ تبدیل شده لذا امیدواریم قدم‌هایی در این راستا برداشته شود و مقوله پسماند شهرستان ساماندهی شود.

نظری بر ضرورت ساماندهی پسماندهای حوزه شهری تاکید کرد و گفت: مردم باید رعایت کنند و اجازه ندهند زباله در اطراف باشد چرا که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ایجاد می‌شود و در وهله اول برای خود شهروندان مشکل ایجاد می‌شود.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: پسماند ، یاسوج ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.