در دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی مطرح شد؛

بررسی راه‌های توسعه مناسبات ایران و آفریقای جنوبی

در دیدار معاون وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی امروز (شنبه) با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران راه‌های توسعه مناسبات بین دو کشور بررسی شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،خانم امفکتو معاون وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی که در آستانه سفر رئیس جمهور این کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده امروز (شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات و درخصوص راه‌های توسعه مناسبات بین دو کشور گفت‌وگو کرد. 

خانم امفکتو در این ملاقات اقدامات انجام شده در چارچوب کمیته سیاسی و همچنین کمیسیون عالی مشترک بین دو کشور و مبادله هیات‌های عالی‌رتبه بین تهران و پرتوریا ظرف دو سال اخیر را باعث شکوفایی روابط بین دو کشور و زمینه ساز سفر زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کشورمان عنوان کرد.

وی در ادامه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل موضوع هسته‌ای به عنوان یکی از پیچیده‌ترین مسائل بین‌المللی از طریق گفت‌وگو تمجید کرد.

معاون وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی همچنین مواضع کشورمان در ارتباط با مسائل مربوط به سوریه و یمن را مورد حمایت قرار داد و بر حل سیاسی بحران سوریه و یمن تاکید کرد. 

امیرعبداللهیان نیز ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط بین دو کشور، سفر زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کشورمان را بسیار مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای خوبی در جهت تامین هر چه بیشتر منافع دو ملت داشته باشد. 

معاون وزیر امور خارجه و خانم امفکتو آخرین تحولات غرب آسیا و آفریقا را مورد مشورت قرار دادند و بر تلاش جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی برای حل و فصل مشکلات منطقه از طریق راه‌حل‌های سیاسی تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار