مؤسسات فعال در حوزه تدبر قرآن کریم مورد حمایت قرار می‌گیرند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش وزارت ارشاد گفت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت، توجه به موسساتی است که بیشتر به گسترش فهم قرآن عنایت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری تشریح برنامه های این دفتر که صبح امروز 5 فروردین برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌جاری از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی به عنوان نهضت فهم قرآن با رویکرد ایجاد فضایی برای توجه به فهم و تدبر در قرآن مطرح شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه قرآن کریم فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده، تا آنجا که در حوزه حفظ و قرائت قرآن کشور ایران در دنیای اسلام حرف اول را می‌زند.

خسروی در رابطه با هدف نزول قرآن گفت: هدف از نزول قرآن تربیت انسان است و این تربیت با تدبر در قرآن صورت خواهد گرفت لذا قرائت و حفظ برای ایجاد جامعه قرآنی کافی نیست.

وی افزود: قرائت و حفظ قرآن قفل دل را باز نکرده و تنها کلید گشایش این قفل تدبر در آیات است و این موضوعی است که قرآن کریم بر روی آن بسیار تأکید می‌کند.

خسروی عنوان کرد: 2 هزار موسسه فعال قرآنی که مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند اما این وزارتخانه قصد دارد در کنار قرائت و حفظ قرآن برنامه مفاهیم و فهم را نیز در دستور کار قرار داده و به صورت طرحی مدون به این مؤسسات ابلاغ کند.

وی افزود: رویکرد وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی برای حمایت، توجه به موسساتی است که بیشتر به گسترش فهم قرآن عنایت داشته باشند.

خسروی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو برنامه آموزش در زمینه فهم قرآن داشت که یکی از آنها تربیت مربیان قرآنی و دوم تهیه جزوه و کتابی‌هایی است که به عنوا ن مبنای تعلیم وتفهیم مبانی قرآنی قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با دو کتاب ارزشمند آیین تشیع بیان کرد: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دوکتابی هستند که می‌توانند جامعه را با اندیشه‌های عترت پیامبر آشنا کرده و تأثیر بسزایی بر روی عالم تشیع و افزون بر آن جهان اسلام بگذارند.

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: این موسسه قرآنی طرحی را با عنوان مدارس حفظ و تدبر در قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی آغاز کرده که در حال حاضر هفت مدرسه در شهرهای مشهد، شیراز، فسا و استهبان فارس فعال کرده و همچنین در حال راه‌اندازی دو مدرسه شبانه‌روزی در تهران با حمایت نیروی دریایی سپاه است که از مدارس تأسیس شده دو مدرسه مخصوص خواهران و پنج مدرسه به برادران اختصاص دارد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار