اولین نشست کارگروه نهضت فهم قرآن کریم برگزار شد

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای فهم بهتر قرآن کریم برای عموم مردم کارگروهی را جهت رسیدگی، برنامه ریزی و هدف‌گذاری در این امر تشکیل داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی، آموزش و مشارکت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کارگروه طرح نهضت فهم قرآن کریم اظهار داشت: امروز بیش از دو هزار و 400 موسسه قرآنی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند اما در این بین جایگاه تدبر در قرآن در برنامه این موسسات بسیار مغفول مانده است.

وی افزود: یکی از دلایل کمبود تدبر در قرآن ناتوانی در امر آموزش افراد است بنابراین گذراندن دوره‌های مقدماتی و علمی برای مربیان الزامی محسوب می‌شود.

در ادامه آیت الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: طرح نهضت تدبر در قرآن که در سال جاری پیش روی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، سابقه 50 ساله داشته و دلیل به سرانجام نرسیدن این طرح در سال‌های گذشته نبود برنامه ریزی صحیح و سیستماتیک است.

وی در پایان عنوان کرد: آموزش تدبر در قرآن باید به صورت نکته‌ای و ریز به ریز بوده و به نحو سلسله‌ای پیش برود تا به هدف اصلی که تدبر در آیات و فهم صحیح قرآن برسیم.




انتهای پیام/
برچسب ها: تدبر ، قرآن ، آیات ، کارگروه ، نهضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار