فرایند داوری هفتمین همایش بین‌المللی بانوان فعال قرآنی آغاز شد

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز فرایند داوری نهایی هفتمین همایش بانوان قرآنی برای شناسایی و انتخاب در سطح ملی و بین المللی خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن، معصومه فرزانه با اشاره به برگزاری هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، عنوان کرد:‌ این همایش 26 اردیبهشت ماه امسال به شکل بین المللی و همزمان با سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در تهران برگزار می‌شود.

دبیر این همایش با تاکید بر اینکه در این دوره از همایش پنج هزار نفر از بانوان فعال قرآنی کشور و جهان اسلام در مصلی امام خمینی(ره) گردهم خواهند آمد، یادآور شد:‌ دبیرخانه همایش از بهمن ماه سال گذشته درصدد شناسایی بانوان فعال قرآنی با کمک مراکز قرآنی و دستگاه های فعال در این بخش بوده است.

فرزانه تصریح کرد:‌ در این بین ممکن بود برخی از بانوان فعال قرآنی در سراسر کشور هیچگونه ارتباطی با هیچ یک از سازمان ها و مراکز قرآنی نداشته باشند. بر این اساس برای شناسایی کامل این افراد از ظرفیت های مراکز و امکانات موجود تبلیغی و مجازی استفاده و بانوان واجد شرایط به صورت خود اظهاری تا 30 فروردین ماه اقدام به ثبت نام کردند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مرحله ابتدایی فرایند داوری از بدو زمان ثبت نام افراد و مرحله دوم نیز از 30 فروردین ماه به عنوان آخرین زمان ثبت نام و معرفی افراد به دبیرخانه هفتمین همایش بانوان قرآنی آغاز شده است، تصریح کرد:‌ براساس برنامه ریزی صورت گرفته مرحله سوم و نهایی برای شناسایی و انتخاب منتخبان در سطح ملی نیز امروز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه این دوره از همایش در دو سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد، دبیرخانه همایش با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مکاتبه های صورت گرفته اقدام به شناسایی بانوان فعال قرآنی در بعد بین المللی کرده است که جلسه داوری این بخش نیز فردا برگزار خواهد شد.

فرزانه به تشریح عناوین و شاخص های انتخاب بانوان فعال قرآنی این دوره از همایش پرداخت و گفت:‌ مادر خانواده موفق قرآنی، واقفان وقف های قرآنی، پیشکسوتان داوری مسابقات قرآنی، فعال شاخص آموزش قرآنی، تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی، پژوهش های علمی و تخصصی قرآنی، مدیریت مراکز قرآنی، فعالیت های هنری قرآنی، فعالیت های نرم افزاری و رسانه ای قرآنی، فعالیت های قرآنی در صداوسیما، افتخارآفرینان قرآنی و نیز خانواده های ایثارگران قرآنی از محورهای معرفی برگزیدگان هفتمین دوره از همایش بین المللی بانوان قرآنی است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه این همایش در تلاش برای تسری رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری در بین جامعه بانوان خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌‌ به واسطه این همایش درصددیم تا ظرفیت های عظیم بانوان قرآنی را شناسایی و الگوهای برتر این بانوان را نه تنها در داخل کشور بلکه به دنیا معرفی کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد:‌ در اولین دوره همایش بین المللی بانوان قرآنی از حافظی روشندل تجلیل به عمل آمده بود که ایشان در فروردین ماه سال جاری در مسابقات بین المللی قرآن اردن توانست رتبه نخست این مسابقات بین المللی را کسب کند. بنابراین ما هر چه در معرفی این بانوان تلاش بیشتری داشته باشیم مطمئنا این افراد به عنوان الگوی برتر به قشرهای مختلف زنان معرفی و منشا ایجاد تحول های فرهنگی و معنوی بی شماری خواهند بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.