اردبیل؛

اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب و نیز در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار اردبیل از اولویت‌های استان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل اظهار داشت: برای مقابله با فرسایش خاک و وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل باید روش‌ها و الگوهای کشت اصلاح شده و در این زمینه آگاهی‌های لازم به زارعان در مناطق سیل‌خیز استان ارائه شود.

وی توجه به درآمد و بهره‌وری کشاورزان در ارائه روش‌های کشت به زارعان را امری مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: با این امر باید تلاش کنیم تا ماندگاری روستاییان را در این مناطق فراهم آورده و با روش‌های مناسب و اصولی از تخریب محصولات آنها جلوگیری کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اصلاح روش شخم و کشت گونه‌های مناسب در مناطق سیل‌خیر استان افزود: برای جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب و نیز در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی کشت درختان و اجرای باغ در اراضی شیب‌دار از جمله برنامه‌های اولویت‌دار در استان به شمار می‌رود که باید این امر بررسی و پیگیری شود.

خدابخش در ادامه با اشاره به مقاومت زارعان در مقابل اصلاح شیوه شخم در اراضی کشاورزی بیان کرد: در زمینه علت این مقاومت باید بررسی‌های لازم انجام شده و با رفع دغدغه و نگرانی کشاورزان آنها را ترغیب به اصلاح شیوه کشت و نیز کشت گونه‌های مناسب کنیم که لازمه این امر استفاده از مشاوران کاربلد و دارای صلاحیت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، توسعه ، باغات ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.