معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی گفت: تاثیر مالیات برخانه های خالی در خروج بازار مسکن از رکود بسیار ناچیز بوده و عملا در کوتاه مدت تاثیر معناداری نخواهد داشت.

حامد مظاهریان،معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش کیفیت مصالح ساختمانی در ساخت و سازها خبر داد و گفت: به طور یقین با افزایش کیفیت شاهد خروج مسکن از رکود خواهیم بود.
 

وی ادامه داد:با وجود اینکه صنعت ساختمان  از نظر کیفی رشد چشمگیری داشته، اما کماکان با ایده آل ها و استاندارد های جهانی فاصله دارد، که امیدواریم در سال جاری با تزریق منابع مالی به این بخش گامی در راستای بهبود کیفیت ساخت و ساز برداشته شود.

بازگشت نظم به امور اداری ساختمانی

معاون وزیر در امور مسکن و ساختمان همچنین از بازنگری آیین نامه امور ساختمانی خبر داد و گفت: این آیین نامه تحت عنوان کنترل ساختمان اجرا خواهد شد و هم اکنون این آیین نامه در هیئت دولت در حال  بررسی است که تحقق آن تحولی در نظام اداری و فنی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد:سرعت اندک در صدور مجوز های ساختمانی،پروسه های زمانبر اداری وهزینه های غیر ضروری که برای سازندگان ایجاد می شد از جمله مشکلات ساخت ساز طی دو دهه گذشته در کشور بوده است، که همه این مشکلات در این آیین نامه مورد بازنگری قرار گرفته است .

مظاهریان در خصوص تاثیر مالیات بر خانه های خالی در خروج بازار مسکن از رکود گفت:تاثیر مالیات بر خانه های خالی بر این امر بسیارناچیز بوده و عملا در کوتاه مدت تاثیر معناداری نخواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مالیات داروی بیماری های اقتصاد میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مالیات اصل میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مالیات عادلانه اصل است
Germany
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام اصولا وقتی صحبت ازمسکن و اجاره بهاه و مسکن های خالی به میان می آید می بینم که فقط حرف زدیم و شعار دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام از آقای مظاهری بپرسید چرا مخالف مالیات هستند . همه میدانند مالیات ابزار جلوگیری از فساد و احتکار است وقتی 1 میلیون واحد خالی دارید یعنی عرضه کم در بازار و تقاضا زیاد و هم جلوگیری از ساخت جدید آپارتمان میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام از آقای مظاهری چرا مخالف مالیات هستند . همه میدانند مالیات ابزار جلوگیری از فساد و احتکار است وقتی 1 میلیون واحد خالی دارید یعنی عرضه کم در بازار و تقاضا زیاد هم قیمت را بالا میبرد و هم جلوگیری از ساخت جدید آپارتمان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام از آقای مظاهری بپرسید چرا مخالف مالیات هستند . همه میدانند مالیات ابزار جلوگیری از فساد و احتکار است وقتی 1 میلیون واحد خالی دارید یعنی عرضه کم در بازار و تقاضا زیاد هم قیمت را بالا میبرد و همجلوگیری از ساخت جدید آپارتمان میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
کسی که خونه ساخته که نمیتونه خونه رو به ضرر بفروشه. بعدش هم اصلا زیر قیمت بنظرتون در حال حاضر کی پول داره که بخره؟
تا مشکل نقدینگی حل نشه رکود حاکمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
حتما تاثیر گذار خواهد بود.این کارو بکنید
آخرین اخبار