لازمه تعامل صنعت و دانشگاه؛ کاربردی شدن دروس است

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه علم و صنعت گفت: با هدفمند کردن پژوهش و کاربردی تر شدن دروس، دانشگاه و صنعت می توانند پروژه های مشترک موفقی داشته باشند.

احسان حبیب نژاد عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:  حمایت صنعت از پژوهش در پیشرفت کشور بسیار تاثیر گذار است، چراکه بودجه ی لازم در اختیار صنعت است. 

این استاد دانشگاه افزود: بودجه دانشگاه محدود است، در حالی که صنعت بودجه های لازم را در اختیار دارد و برقراری تعامل مناسب بین  صنعت و دانشگاه امری امکانپذیر است.

حبیب نژاد در خصوص کم رنگ بودن مقاله نویسی بین دانشجویان به خصوص در مقطع کارشناسی اظهار داشت: به این موضوع با 2 رویکرد می توان نگاه کرد؛ نخست اینکه در مقطع کارشناسی هم مقاله نویسی صفر نیست و گروهی از دانشجویان از پروژه ی کارشناسی خود مقاله های معتبر استخراج می کنند.

وی اضافه کرد: نکته دوم در تفاوت موجود بین مقاطع مختلف تحصیلی است. دانشگاه و استادان در مقطع کارشناسی در حال ساخت پایه های علمی دانشجویان هستند؛ در مقاطع بالاتر تحصیلی دانشجویان به مرزهای دانش نزدیکترند که در واقع تفاوت ماهیتی در این مقاطع مشاهده می شود.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار