ارومیه؛

طرح ساخت بارگاه شمس تبريزي بايد درشان شمس تبريزي وميراث فرهنگي کشور

طرح ساخت بارگاه شمس تبريزي بايد درشان شمس تبريزي وميراث فرهنگي کشور باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دکتر سلطانی فر، معاون رییس جمهورو رییس سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کشور که با دعوت اختصاصی دکتر سیوانی معاون استاندار و فرماندار شهرستان خوی و رییس هئیت مدیره تولیت شمس تبریزی به منظور بازدید از مقبره شمس تبریزی و تسریع در اجرای طرح ساماندهی مزار شمس تبریزی به خوی سفر کرده بود، ضمن زیارت آرامگاه شمس تبریزی اظهار کرد:جلسات مستمری در خصوص ساماندهی مقبره شمس تبریزی برگزارشده و در حال حاضرطرح ساماندهی توسط تیم فنی در آماده سازی است که تلاش می شود این طرح هم در شان شمس تبریزی بوده و همچنین با امکانات و منابع موجود مطابقت داشته باشد.

دکتر سلطانی فر ابراز امیدواری کرد:درآینده نزدیک در خصوص ساماندهی مزار شمس تبریزی و برنامه های ویژه آن کار اجرایی خوبی انجام شده و این پروژه به سر انجام مطلوبی برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حفظ میراث ملموس و ناملموس کشور اظهار داشت: در زمینه میراث ملموس ما با وجود تعداد 3200 اثر ملی ثبت شده، در دو سال گذشته در زمینه نجات بخشی، مرمت و بازسازی این آثار رویکرد مثبتی را با همکاری مردم و ارگان های دولتی و غیردولتی آغاز کرده ایم و امسال هم 150 مورد قرارداد مرمت و بازسازی از این آثار را امضا کرده ایم.

وی افزود : قصد داریم بناهای تاریخی را با سرمایه های مردمی و با نظارت دقیق تبدیل به جاذبه های گردشگری نموده و از تخریب آنها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ایران و کشورهای اطراف آن دارای آداب و رسوم متفاوتی هستند و همه آنها دارای مفاهیم عمیق فرهنگی و مذهبی می باشند تصریح کرد: در زمینه حفظ آثار نا ملموس نیز، ضمن اینکه این آثار را ثبت ملی می کنیم تعداد قابل توجهی را نیز ثبت جهانی کرده ایم .

سلطانی فر افزود : با حمایت های آقای رئیس جمهور در سال 95 بودجه میراث فرهنگی کشور 53 % رشد داشته است.

گفتني است که معاون رییس جمهورو رییس سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کشور با سفر به شهرستان خوی بعدازبازديدازمقبره شمس تبریزی از هتل پنج ستاره فیرورق هم بازدید کرد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.