نوریجانی:

مردم ما با دستورات دینی و فرهنگ غنی ایرانی در دام دشمنان نمی‌افتند

رئیس کل باشگاه مدیریت رسانه وتوسعه سوادرسانه‌ای یونسکوایران در خوی گفت: اگر مردم ما در زندگی طبیعی و فضای مجازی با دستورات دینی و فرهنگ غنی ایرانی زندگی کنند فریب سبک زندگی غربی را نمی‌خورند و در دام دشمنان بشریت و اسلام و مسلمین نمی‌افتند.

همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات، نشست ارتباطات سوادرسانه وافکارعمومی با حضور علی نوریجانی رئیس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سوادرسانه‌ای یونسکو ایران، سرهنگ علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا کشور، دکتر معصومه نصیری دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران.و دیگر اساتید کشوری و استانی وبا حضور مسئولین روابط عمومی‌ها، جمعی از خبرنگاران واصحاب رسانه استانی وشهرستانی به همت شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی و شهرداری خوی در سالن شهید برگزینی شهرداری خوی برگزارشد. 

در این کارگاه تخصصی، اساتیدحاضر در نشست ودیگر استاتیدکشوری بصورت ویدوکنفرانس، در خصوص نقش ارتباطات و سواد رسانه‌ای در افکار عمومی نظرات تخصصی خود را بیان کردند.

نوریجانی رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران در این نشست گفت: در یک تفسیر کلی چه از جنبه آموزه‌های دینی و چه آموزه‌های اکتسابی مرسوم دنیا سواد عمل کردن به علم است یعنی انسان بتواند به علم خود عمل کند و دانش خود را تبدیل به رفتار نماید.

 وی افزود:در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم سواد به ۴ مرحله تقسیم می‌شود زمانی خواندن و نوشتن سواد محسوب می‌شد که متعلق است به دهه ۶۰ که در کشور ماهم نهضت سواد آموزی راه اندازی شد و بعداز مدتی مراحلی ۷ گانه icdl کامپیوتر به عنوان سواد مطرح شد که هر کس آشنا به کامپیوتر بود باسواد محسوب می‌شد. سومین دوره، دوره زبان آموزی بود که مردم علاوه بر زبان مادری خود دیگر زبان بین المللی را یاد می‌گرفتند.

وی ادامه داد:چهارمین دوره، دوره قدرت ایجاد تغییر در خود و اطرافیان است که هرکس بتواند با استفاده از علوم خود در خود و اطرافیان تغییر رفتار ایجاد کند با سواد محسوب می‌شود.

نوریجانی در ادامه به مبحث سبک زندگی اشاره کرد و گفت: طبق نظر کارشناسان بین المللی مجوعه اتفاقاتی که مدل زندگی ما، نشست و برخواستمان، ذائقه مان نسبت به آدم‌های اطراف مان را تعریف می‌کند سبک زندگی می‌گویند و این سبک زندگی است که تعیین می‌کند ما در جامعه سالم یا ناسالم زندگی کنیم.

وی ادامه داد:در دهه‌های گذشته یک عنصر جدیدی بنام رسانه وارد زندگی انسان‌ها شد که زندگی مردم را دچار چالش که ودر آن تغییر ایجاد نمود.

نوریجانی گفت: طبق نظر علمای حوزه رسانه، هروسیله‌ای که بتواند پیامی را بوسیله کانال خاصی به مخاطب برساند رسانه نامیده می‌شود، حالا سوال این است که چرا رسانه مهمه است؟ چون رسانه برای انسان‌ها سبک زندگی می‌سازد. رسانه ۴ منظر برای ما ازجمله: هویت سازی، شخصیت سازی، سومی ایجاد می‌کند.

نوریجانی درادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، رسانه غرب در پی آنست که مقاومت ذهنی مردم مارا بشکند و به منافع خود برسند. افزود:رسانه غرب در صدد است که هویت و شخصیت کاذب جدیدی را به مردم القا کند که چه جوری و به چه چیزفکر کند.
 
وی اظهارداشت:امروز رسانه غرب در تلاش است به مردم الگو فرزند مطلوب، مرد و زن مطلوب و پوشش جدید ارائه دهد که ویژگی‌های زن مطلوب مورد نظر غرب با اعتقادات مذهبی ما منافات دارد و مردم را به طرف فضایی می‌کشد که مردم، مخصوصا زن‌ها را با نوع پوشش جدید به سبک غربی و انواع مدل تن آرایی‌ها مثل جراحی‌های زیبایی غربی بدنبال خود بکشد.

نوریجانی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اگر مردم ما چه در زندگی طبیعی و چه زندگی در فضای مجازی با دستورات دینی و فرهنگ غنی ایرانی زندگی کنند فریب سبک زندگی غربی را نمی‌خورند و در دام دشمنان بشریت و اسلام و مسلمین نمی‌افتند.

لازم به ذکر است که در آیین این نشست، با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی از پرتال جامع جدید شهرداری خوی با هدف تحقق شهرداری الکترونیک، کاهش اتلاف زمان شهروندان با دسترسی‌های بروز در جهت تسهیل خدمات دهی رونمایی شد.

لازم به یاد آوری است که در حاشیه این نشست، تفاهم نامه توسط حسن نصراله پور شهردار خوی و علی نوریجانی رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران با هدف همکاری هدفند برای توسعه فعالیت‌های نوآوری و آموزشی با در نظر گرفتن کلیه امکانات سخت افزاری، نرم افزاری، منابع انسانی متخصص، مهارت افزایی جامعه هدف هر دو طرف قرارداد امضا شد.

طی عقد این تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری خوی و باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران، شهر خوی بعنوان اولین شهر فعال در حوزه آموزش و توسعه سواد رسانه‌ای استان آذربایجان غربی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.