دبیر علمی همایش مالکیت ادبی و هنری خبر داد

همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری این بار به سراغ فضای مجازی می‌رود

همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری به چالش‌های پیش روی این حوزه از جمله حقوق مولف در فضای مجازی می‌پردازد.

لادن حیدری، دبیر علمی همایش مالکیت ادبی و هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری ششمین همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری با موضوع مالکیت ادبی و هنری در فضای مجازی و الزامات ملی و بین المللی آن گفت: همایش مالکیت حقوق ادبی و هنری، به چالش‌های این حوزه از جمله حقوق مولف در فضای مجازی می‌پردازد. ضرورت برگزاری این همایش با توجه به دیجیتالی‌شدن، نقض کنوانسیون «برن» در عصر دیجیتال و شرایط و قوانین مولف در عصر دیجیتال حس می‌شود.

وی افزود: زمان برگزاری همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری، سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری است. امیدواریم با مشارکت اساتید دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی حوزه فرهنگ، بتوانیم نواقص قانونی را در این زمینه برطرف کنیم. در این همایش میهمانانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی حضور دارند. همایش اصلی برای عموم مردم همان روز 13 اردیبهشت ماه و در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد. این همایش همچنین در روز 14 اردیبهشت ماه در دانشگاه علامه طباطبایی ادامه خواهد داشت و ورود برای دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد است.

دبیر علمی همایش مالکیت حقوق  ادبی و هنری با تشریح بیشتر برگزاری این  همایش اظهار داشت: همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری تا بعد از ظهر 14 اردیبهشت ماه، در خانه هنرمندان به کار خود ادامه می‌دهد و در این زمان در خدمت صنوف و هنرمندان خواهد بود تا به پرسش‌های آنان در این زمینه پاسخ داده شود. علاوه بر سخنرانی‌های رسمی مقامات، مقالاتی در این زمینه نیز ارائه خواهد شد. در نهایت از پایان نامه های برتر در این زمینه تقدیر به عمل خواهد آمد.

حیدری ادامه داد: سالیان سال است که قانونی در زمینه حق مولف در قانون اساسی وجود دارد. این قانون در سال 1348 به تصویب رسید که به صورت منفرد تکمیل شد. از سال 84 قانون مالکیت حقوق ادبی در دست تدوین بود و در سال گذشته لایحه آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. 

وی با اشاره به نیاز به همسویی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالکیت حقوق ادبی و هنری و هم راستا شدن اساتید دانشگاه با تحقیقات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: به وسیله برگزاری همایش مالکیت حقوق ادبی و هنری، مردم نیز با حقوق پدیدآورندگان آگاه می‌شوند. از طرف دیگر زمینه الحاق به قوانین بین‌المللی در این زمینه از جمله کنوانسیون‌های مختلف را که تا چندی پیش پیرامون آن در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب تهران سخن گفته شده بود، فراهم می‌کنیم.



انتهای پیام/


برچسب ها: مال ، ادبی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار