ادعای محمد بن سلمان:

سال 2020؛ پایان وابستگی امپراطوری نفت به طلای سیاه

وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان در توضیح طرح اقتصادی خود مدعی شد وابستگی اقتصاد این کشور به نفت، در سال 2020 پایان خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "النشره"؛ "محمد بن سلمان"، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی، در توضیح چشم‌انداز این کشور تا سال 2030 و طرح خود در خصوص آن، پذیره‌نویسی شرکت نفتی "آرامکو" را جزئی از این طرح عنوان کرد.

محمد بن سلمان گفت: "چشم انداز 2030، در واقع نقشه اهداف توسعه ای اقتصادی ما برای 15 سال آتی است. وابستگی ما به نفت، توسعه بخش های بسیاری را مختل کرده است."

جانشین ولیعهد عربستان مدعی شد: "پذیره نویسی بخشی از شرکت نفتی آرامکو، درآمد نفتی عربستان را به سرمایه گذاری نفتی تبدیل خواهد کرد. به زودی، شرکت های وابسته به آرامکو در بازار به مزایده گذاشته می شوند و آرامکو به شرکتی مرکزی مبدل خواهد شد. صندوق سرمایه گذاری، شرکت آرامکو را اداره نخواهد کرد و این صندوق، ده درصد قدرت سرمایه گذاری جهان را در اختیار خود خواهد گرفت."

او افزود: "ما بخشی از زمین های دولتی را با هدف توسعه و حل مشکلات شهرها به صندوق های سرمایه گذاری تبدیل خواهیم کرد.

این شاهزاده سعودی مدعی شد: "اصالت عربی و اسلامی و نیز موقعیت ژئوپلتیک ما، نقطه قوت ماست. پل ملک سلمان، مهمترین گذرگاه زمینی جهان خواهد بود و فرصت های بزرگی را برای سرمایه گذاری و سازندگی فراهم خواهد کرد."

محمد بن سلمان در ادامه توضیح طرح خود ادعا کرد: "چشم انداز پانزده ساله ما، چه بهای نفت افزایش یابد و چه کاهش، آغاز خواهد شد و این طرح هیچ گونه وابستگی به نفت نخواهد داشت. تا سال 2020، اقتصاد عربستان به نفت متکی نخواهد بود و ما اقتصادی غیر نفتی را تجربه خواهیم کرد."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینان هیچ پیش زمینه ای ندارند و با مغز معیوبشان این تصمیم را گرفته اند و احتمال عملی کردن بسیار بالاست...ولی کشور ما صنعت و زیر ساختش رو داشت و بخاطر سودجویی عده ای مسئول و دولتی خاص تعطیل شد...این یعنی دشمنی داخلی به مراتب بدتر از عربستان...خودرو سازها رو در نظر بگیرید که چطور بخاطر اینکه مردم ارامش نداشته باشند و بخاطر سود بیشتر به انحصار چند مسئول دولتی است و بی کیفیت و گران تحویل مرذم میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای شیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
منظورش 40 سال بعد هستش که نفتشان تمام می شود ودیگه نمی تونند وابسته نفت بشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
بعد از 2020 تروریست صادر کنند حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
حتما منظورش 3020 بوده .کم عقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
شما و اربابانتان سال ۲۰۲۰ را نخواهید دید.
آخرین اخبار