شهرکرد؛

خسارت یک هزار و 637 میلیارد ریالی بارندگی و سرمازدگی به‌ بخش کشاورزی‌

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش برف و باران، وقوع سیل، فرسایش خاک و سرمازدگی‌های اخیر، بیش از یک هزار و 637 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرد.

خسارت یک هزار و 600 میلیارد ریالی بارندگی های اخیر به‌ بخش کشاورزی‌
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ‌ذبیح الله غریب اظهار داشت: این میزان خسارت، مربوط به بیش از 40 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان است.

وی افزود: بیشترین میزان این خسارت، مربوط به بخش باغی با یک هزار و 89 میلیارد و 996 میلیون ریال و بخش زراعی با 335 میلیارد و 812 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه 20 تا 100 درصد از محصولات باغی و 40 تا 70 درصد محصولات زراعی شهرستان کوهرنگ در این بارندگی خسارت دیده‌اند، گفت: بیشترین میزان خسارت وارد شده در حوزه باغی استان هم مربوط به شهرستان سامان با 445 میلیارد ریال بوده است.

غریب، خسارت‌های وارد شده در زمینه ساختمان، تأسیسات و ادوات کشاورزی چهارمحال و بختیاری را نیز 55 میلیارد و 60 میلیون ریال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارت های اعلام شده تا کنون بر اساس تخمین کارشناسان بوده و احتمال افزایش آن وجود دارد.

گفتنی است: بارش های ناگهانی برف و باران شدید در روزهای آخر فروردین ماه امسال در چهارمحال و بختیاری، منجر به وقوع سیل، فرسایش خاک و سرمازدگی در بخش کشاورزی این استان شد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.