اردبیل؛

جشنواره بازی های بومی و محلی با رقابت بانوان روستایی و عشایری برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گرمی گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی با حضور بیش از 50 نفر از بانوان روستایی و عشایری در گرمی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی عزیزی افزود: بیش از 50 نفر از بانوان جمعیت عشایری و روستایی در قالب بازی‌های بومی، محلی با هم رقابت نزدیک و دوستانه‌ای را در رشته‌های دال‌پلان‌، لی لی بازی، طناب‌کشی و دوی 100 متر برگزار کردند.

وی افزود: این جشنواره که با هدف احیای سنت و فرهنگ محلی برگزار شد، در حقیقت گوشه‌هایی از فرهنگ غنی منطقه بود که در مطلوب‌ترین شرایط ورزشکاران سعی کردند در این رقابت حضور پیدا کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گرمی گفت: برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی بیشتر از آنچه از جنبه قهرمانی و حرفه‌ای مهم باشد از جنبه‌های شادی و نشاط و توسعه ورزش همگانی دارای اهمیت است.

عزیزی با بیان اینکه 63 درصد جمعیت گرمی در روستاها ساکن هستند، بیان کرد: با محدودیت و کمبود امکانات ورزشی و تفریحی در این مناطق باید در توسعه ورزش‌ها و بازی‌های بومی،‌ محلی تلاش کرد.

وی گفت: برگزاری این جشنواره‌ها احیای سنت و فرهنگ بومی، محلی است که خود عامل تقویت برنامه‌ها و رویکردهای ارزشمند به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، بازی ، بومی ، محلی ، گرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.