آبادان؛

توسعه حمل ونقل ریلی در بندر خرمشهر

دفتر مشترک صاحبان کالا و شرکت‌های حمل ونقل ریلی در خرمشهر راه‌اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: دفتر مشترک هماهنگی بین صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام در بندر خرمشهر راه‌اندازی می‌شود.

عادل دریس  با اشاره به تاریخچه پایانه ریلی بندرخرمشهر پیش از جنگ تحمیلی افزود: با توجه به ضرورت احیای بسیاری از پتانسیل های بندرخرمشهر  به ویژه پایانه ریلی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی منطقه، بندرخرمشهر با اخذ مجوزهای لازم از سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به احداث پایانه ریلی با اعتباری معادل 125 میلیارد ریال اقدام کرد.

وی  کاهش قیمت تمام شده کالا، کاهش ترافیک جاده‌ای، کاهش استهلاک جاده و افزایش ایمنی را ازجمله مزایای حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: با وجود مزایای حمل و نقل ریلی متأسفانه صاحبان کالا و فعالان تجاری به دلیل مشکلاتی از قبیل زمان بر بودن، تک خطه بودن ریل و تعرفه‌های بالا نسبت به استفاده از این نوع حمل و نقل، رغبتی نشان نمی‌دهند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود:ساختمان اداری مجاور باسکول ریلی بندر خرمشهر مهیا شده است و این بندر آمادگی خود را برای استقرار دفتر مشترک هماهنگی بین صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام می‌کند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.