تبریز؛

2000 پروژه نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:حدود 2 هزار پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی در سومین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی ـ خصوصی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه در سال‌های اخیر یا از روی ناچاری یا اختیار دولت به این نتیجه رسیده که باید پروژه‌ها را واگذار کند، اظهار داشت:  حال اینکه می‌خواهیم پروژه‌ها را واگذار کنیم یا نکنیم باید مشخص شود، چرا که دو سال کلنجار می‌رویم تا دستگاه پروژه برای واگذاری معرفی کنند.

وی افزود: در کل کشور بیش از 71 هزار پروژه وجود دارد که 500 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آنها نیاز است، حال با حساب بودجه سالانه و اعتباراتی که برای این منظور مشخص می شود و اینکه هیچ پروژه ای برای کلنگ زنی نداریم، حساب کنید ببینید چقدر زمان نیاز داریم برای اتمام.

پورمهدی اضافه کرد: حدود 2 هزار پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد، اگر می‌خواهیم در این راه قدم برداریم باید محکم وارد شویم و اگر دستگاهی نمی‌خواهد علتش را هر چه هست بگوید.

معاون عمرانی استاندار اذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که این راه برگشت‌ناپذیر و درآمدهای نفتی و دیگر و هزینه‌های کشور مشخص است، این روند ادامه پیدا نخواهد کرد و باید باورها و اعتقادات در این زمینه تقویت شود.

وی تاکید کرد: باید باور داشته باشیم که می‌شود و اگر کسی این مسئله را باور نداشته باشد به خودش و مردم و دولت ظلم کرده است.

پورمهدی، بیان کرد: در بحث واگذاری پروژه‌ها به بخش غیردولتی پروژه‌ها یا توجیه اقتصادی دارند یا ندارند، که در پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی دارند متاسفانه با مشکل روبه‌رو هستیم و دستگاه‌ها برای معرفی پروژه مقاومت می‌کنند و این را باید بدانیم که بخش خصوصی به دنبال سود است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری‌ها ظرفیت خوبی در این خصوص دارند، گفت: در کل استان 62 شهرداری داریم و در 2 سال گذشته تعاملات خوبی بین دولت و شهرداری برقرار بوده، باید از این فرصت و ظرفیت پیش آمده به خوبی استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار