بلومبرگ: ظریف شایستگی دلسوزی های کری را ندارد!

بلومبرگ نوشت وزیر خارجه ایران دیدگاه‌های افراطی داشته و شایستگی «دلسوزی‌های» وزیر خارجه آمریکا را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ، بامداد چهارشنبه در تیتر یادداشتی نوشته است: «کمی هم به ایران بی‌احترامی کنید.»

«الی لیک»، خبرنگار بلومبرگ در ابتدای این یادداشت نوشته بسیاری از روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌های غربی، مشتاقانه دوست‌دار این هستند که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را فردی «معتدل در میان دریایی از تندروها» ببینند.

وی در ادامه می‌نویسد: «جان کری (وزیر خارجه آمریکا) را در نظر بگیرید. به نظر می‌رسد که او هر روز با ظریف برای اجرایی کردن روح توافق هسته‌ای که دو نفر از سال 2013 برای آن مذاکره کرده‌اند، در تماس است.»

لیک در ادامه می‌نویسد: «اما ای کاش ظریف شایسته دلسوزی‌های جان کری بود. او (شایسته این دلسوزی‌ها) نیست. کری، مشتاقانه تمایل دارد اختلافات گذشته بین ایران و آمریکا را حل کرده و روابط را در جایگاه معتدل‌تری قرار بدهد.»

«اما مأموریت ظریف متفاوت است. کار او این است که رفتار ایران تغییر نکتد، اما او طوری وانمود کند که ایران هیچ تفاوتی با یک کشور غربی ندارد.»

وی سپس با اتهام‌پراکنی علیه ایران می‌نویسد: «اگر ظریف وزیر خارجه بلژیک بود متقاعد کردن مردم برای باور کردن او، کار چندان سختی نبود. اما او دیپلمات ارشد کشوری پیشرو در حمایت از تروریسم است.»

یادداشت‌نویس بلومبرگ، اظهارات ظریف در مصاحبه با نشریه نیویورکر که خواستار پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام شده بود را یکی از موارد آنچه به گفته وی فریبکاری دیپلمات ایرانی دانسته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
تمام مشکلات این منطقه زیر سر اسراییل است و ،همه جنگها و اختلافات اگر دقیق موشکافی وبرسی شود توسط یک تیم متخصص بیطرف انوقت معلوم میشود که تمام حوادث وبهرانهای خاورمیانه زیر سر موساد و اسراییل است ،،، از جمله جنگ تصنعی شیعه وسنی که اختلافشان بیشتر سطحی وسلیقه ای ست تا یک اختلاف بنیادی وریشه ای ،،،،،،که متاسفانه با پول وتبلیقات مغرضانه عوامل استعمار و دشمنان قسم خورده مسلمانان با پول و منابع مسلمین توسط عمال متحجر و دیکتاتور ال سعود القا ع شده که راهی جز جنگ وخونریزی نیست ،،واین دروغ بزرگ با هزینه مبالغ هنگفت توسط ال سعود ووهابیت تکرار میشود ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
کجایی امام که امریکا را بیچاره کردی ولی الان کلید حل مشکلات را میخواند از تو جیب کری دربیارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر من تابلو که کری لیاقت خنده های ظرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ظَرییییییییییییییییییییییییییف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
نه بابا غلط کرده همچی حرفی زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
جا داره جواب این بلومبرگ رو تو پایگاه خودش بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ببينيم چه کسی تروریسم است : کارنامه امریکا : حمله به سرخ پوستان قاره امریکا . حمله به کشور های افریقایی و جنایت و خونخواری و غارت . حمله اتمی به هیروشیما و قتل عام ده ها هزار نفر در ثانیه . حمله به ویتنام و کشتار مردم بیگناه ویتنام . ساخت اسرائیل با همکاری انگلیس برای کشتار مردم مسلمان فلسطین و غارت اموال و املاکشان . هشت سال دادن سلاح و دلار به صدام برای حمله به ایران . حمله به افغانستان و عراق و کشتار ۳ میلیون نفر کودک و زن ها ی بیگناه به بهانه ی واقعه ی یازده سپتامبر توسط مزدوران عربستان سعودی با هماهنگی خود سناتورهای و دولت امریکا . ساخت و تجهیز تروریست های داعش و همکاری با اردوغان برای ورود تروریست ها از مرز های ترکیه به عراق و سوریه و در مان تروریست ها در بیمارستان های رژیم جنایت کار اسرائیل صهیونیسم . دادن سلاح و مهمات به رژیم تروریستی ال سعود برای کشتار مردم بیگناه و کودکان یمن . انداختن کودکان در اتش در مراسم شیطان پرستی بامقامات ارشد کشورهای اروپایی ثبت شده در فیلم های الکس جوینز . و.......... . کارنامه ایران : هشت سال دفاع در مقابل رژیم متجاوز صدام ملعون . ۳۷ سال دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات حولناک رژیم صهیونیسم . و هم اکنون مبارزه با تروریست های داعش به وجود امده توسط امریکا و اسرائیل و ال سعود در عراق و سوریه برای دفاع از مردم مظلوم و کودکان سوریه و عراق . حالا چه کسی تروریست است؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینها دچار اسهال فکری شده اند هر چه اطلاعات به مغزشان میرسد را نمی توانند تحلیل کنند ،به هرچه که فکر کنند بدون درک حق و یا باطل بزبان می اورند و یا یبوست مغزی میگیرند و در مقابل جنایات ال سعود و صهیونیسم و قتل عام زنان و مردان بی گناه در کشورهای دیگر سکوت میکنند و... . اگر ما در کشتن زنان و کودکان بیگناه با اینها همکاری کنیم تروریست نیستیم و ... اینها همه حکایت از مسمومیت فکری دارد که نمی توانند حق را از باطل و سود زیان خود را تشخیص بدهند و ات خود انها نخواهند ما فقط باید خود را از این ویروس فکری حفظ کنیم که مثل اینها به مسمومیت فکری دچار نشویم و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقای تدبیر وامید تحویل بگیرید
کار به جایی رسیده که به ما ترحم کنن
مگه اونا کی هستن که به مردم بافرهنگ ایران ترحم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا فقط به دنبال سوداگری میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
همه مردم میدانند حضور آمریکا در منطقه برای سودجویی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
تابلویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
همینکه انها می خواهند روح ایران را تغییر دهند یعنی اینکه مردم ایران همان روحیه انقلابی قبلی را نداشته باشند احمقها نمی دانند توافق بر سر مسئله هسته ای و برداشتن تحریم بوده است و سای مسایل در کار نبوده انها می خواهند از اب گل الود ماهی بگیرند انها خودشان را نمی گویند که روحیه جنایتکارانه شان نه اینکه با برجام تغییر نمی کند بلکه تافق انجام شده هم را اجرا نمی کنند
آخرین اخبار