کاهش اتلاف ساعت‌های آموزشی راه تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از کاهش اتلاف ساعت‌های آموزشی به عنوان راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امور این معاونت در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بلند مدت بودن برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی، نهالی است که نتیجه و ثمره آن را می توانیم حداکثر تا 10 سال دیگر شاهد باشیم. درواقع با برنامه ریزی آموزشی می توان دانش آموختگان را کارآفرین و موثر برای کشور بار آورد.

وی ادامه داد: طبیعی است برای رسیدن به این هدف که بتوانیم نقش کلیدی و حساسی را در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید به کیفیت دانشگاه‌ها توجه کنیم، کیفیت همان تربیت و آموزش صحیح دانشجویان کشور است. بنابراین در تلاش هستیم که این هدف خود را به ثمر برسانیم.

جلالی اظهار داشت: طبیعتا رعایت بعضی از موارد؛ مثل کاهش اتلاف ساعات آموزشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید در سطح کلان کشور برنامه ریزی، اصلاح و ابلاغ شود. 

وی درباره تعطیلات زیاد در دوره‌های آموزشی افزود: مراکز آموزشی ما نباید تعطیل یا نیمه فعال نگه داشته شوند چرا که مباحث، تعداد جلسات کلاس‌ها و سرفصل ها با دقت و نظارت برنامه ریزی شده و اگر به موقع و صحیح برگزار نشوند باید در تعداد جلسات کمتری حجم زیاید از مباحث تدریس شود. هرچه درس ها با کیفیت بیشتری ارائه شوند دانش آموختگان در اشتغال زایی و کار موفق ت رعمل می کنند و می توانند نقش موثرتری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره تقویت همکاری های داخلی دانشگاه ها اظهار داشت: در بین دانشگاه‌های کشور همکاری داخلی وجود دارد اما طبیعتا این امر باید تقویت شود، به عنوان مثال معاونان آموزشی تنها 13 دانشگاه در سطح تهران (دانشگاه‌های گروه یک) با برگزاری جلساتی با یکدیگرهمکاری می کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار