هشدار بانک جهانی درباره تداوم بحران در بازار نفت

بانک جهانی هشدار داد با وجود افزایش نسبی بهای نفت، بحران همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، بانک جهانی افزایشی 10 درصدی را برای بهای جهانی نفت در سال 2016 پیش‌بینی کرد؛ اما در عین حال، به کشورهای تولیدکننده نفت هشدار داد بهای این کالا همچنان پایین‌تر از سطح سال گذشته خواهد بود.

بانک جهانی در ماه ژانویه بهای نفت در سال 2016 را 37 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده بود؛ اما در جدیدترین گزارش سه‌ماهه این نهاد بین‌المللی، به دلیل بهبود نسبی شرایط بازار و ضعیف شدن دلار،‌ این پیش‌بینی به 41 دلار افزایش یافته است.

با این حال، طبق گزارش بانک جهانی، انتظار می‌رود بهای انواع انرژی از جمله نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ در مقایسه با سال گذشته همچنان در سطح پایین‌تری قرار داشته باشد.

بانک جهانی همچنین در گزارش خود هشدار داده است بی‌رونقی بازار انرژی در سال جاری برای کشورهای نفت‌خیزی که در سال‌های 2000 تا 2010 با افزایش قابل‌توجه منابع مالی خود مواجه شدند، مشکلات زیادی را به همراه خواهد آورد.

هفته گذشته با افزایش امیدواری‌ها نسبت به امکان کاهش سقف تولید نفت از سوی کشورهای بزرگ تولیدکننده، بهای نفت با افزایش نسبی رو به رو شد؛ اما با وجود شکست مذاکرات کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک برای مقابله با عرضه مازاد نفت به بازار، ضعیف شدن دلار در هفته جاری و اعتصاب مختصر کارکنان صنعت نفت کویت و همچنین کاهش نفت تولیدی آمریکا باعث شد بهای این کالا همچنان بالا باقی بماند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار