تقویم روزانه فوتبال

سالروز تلخ ترین گل تاریخ فوتبال

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ 8 اردیبهشت (27 آوریل) رخ داده است اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است، می پردازیم.

*روزی که دنیس لاو خودش و منچستر را نابود کرد

27 آوریل 1974 ، یکی از تلخ ترین روزها در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد و البته دنیس لاو ، ستاره سابق این تیم بود. در این روز لاو با پیراهن منچستر سیتی در هفته آخر لیگ انگلیس به منچستر یونایتد ، گل زد و این تیم به دسته پایین تر سقوط کرد. گلی که ، لاو خودش را به خاط زدنش هیچ گاه خودش را نبخشید و باعث خداحافظی اش از فوتبال شد.

لاو ابتدا در دو راهی منچستریونایتد و منچسترسیتی، آبی ها را انتخاب کرد.اما تنها فصل او در من سیتی خیلی خوب پیش نرفت؛ فصل که تمام شد،.به تورینو رفت. اما بازی در سری A هم او را راضی نکرد.به جزیره برگشت و بالاخره به منچستر یونایتد پیوست. جایی که افتخارات زیادی به دست آورد و به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه تبدیل شد و هواداران به او لقب "شاه اولدترافورد" را دادند.

 با دو قهرمانی در لیگ، یک قهرمانی در FA Cup و در نهایت فتح جام باشگاه های اروپا. در سال 1964 توپ طلای بهترین بازیکن اروپا را به دست آورد تا کلکسیونش تکمیل باشد. اما با رفتن مت بازبی، مهره مار شیاطین هم گم شد.. بعد از 11 سال، لاو دیگر در الدترافورد جایی نداشت؛ بعد از 404 بازی و 237 گل زده.

لاو به منچسترسیتی برگشت.بدون او و دیگر ستاره های باتجربه تیم منچستریونایتد به زمین سفت خورد؛ با 7 شکست در 12 دیدار اروپایی، تیمی که 5 سال قبل قهرمان اروپا شده بود، در بین گزینه های سقوط قرار گرفت.

اما وقتی دو تیم در آخرین دیدار فصل در الدترافورد مقابل هم قرار گرفتند، همه نگاه ها به دنیس لاو بود. این اولین بار بود که بعد از 12 سال، او با پیراهن تیمی دیگری در این ورزشگاه به میدان می رفت؛ آن هم در شرایطی که یونایتدها برای فرار از سقوط، به پیروزی نیاز داشتند؛ منچستریونایتد باید پیروز می شد تا به دسته پایین سقوط نکند.حمله پشت حمله، اما خط دفاع سیتی نفوذ ناپذیر بود، بازی به 10 دقیقه پایانی رسید اما هواداران منچستریونایتد همچنان امیدوار بودند که یک گل تیم شان را در لیگ نگه دارد اما دقیقه 82 با یک ضد حمله سریع، توپ به محوطه جریمه منچستریونایتد می رسد؛ پاس فرانسیس لی، دنیس لاو...و گل . دنیس لاو با یک پشت پای زیبا دروازه ی منچستر یونایتد را گشود. برای خود لاو باورکردنی نبود؛ با گل او، منچستریونایتد داشت سقوط می کرد؛ دنیا دور سرش چرخید. دیگر نمی توانست در زمین بماند؛ سرش را پایین انداخت و در همان دقایق به یکباره بدون اینکه به کسی نگاه کند از زمین بیرون رفت و دیگر هیچگاه در رقابت های باشگاهی به میدان نرفت.شیاطین سقوط کردند و لاو هیچگاه خودش را نبخشید.

*صحنه جالبی هواداران سلتیک رقم زدند

27 آوریل 2003 هواداران تیم سلتیک با پرتاب صدها توپ ساحلی بادی به داخل زمین فوتبال ، یک صحنه جالب را رقم زدند.

در آن زمان سلتیک در رتبه دوم جدول و پشت سر رنجرز بود که قهرمان لیگ شده بود. البته سلتیک در بازیهای اروپایی از رنجرز بهتر کار کرده بود و سه روز قبل به فینال جام یوفا راه یافته بود.


سالروز تلخ ترین گل تاریخ فوتبال


طرفداران سلتیک از این فرصت استفاده کردند و در این مسابقه که برابر رنجرز قرار گرفته بودند با اشاره به راه یابی تیمشان به فینال جام یوفا که در شهر ساحلی سویل اسپانیا برگزار میشد، به هواداران تیم رقیب طعنه زدند و توپ های ساحلی را به زمین پرتاب کردند.

سلتیک این مسابقه را دو بر یک پیروز شد اما در آخر رنجرز قهرمان لیگ شد.

*پرسپولیس 4 تایی شد

8 اردیبهشت 1391 ، تیم پرسپولیس در تبریز با نتیجه چهار بر یک از تراکتور شکست خورد.

پرسپوليس كه براي اين بازي چند بازيكن اصلي خود از جمله علي كريمي و محمد نوري را در اختيار نداشت،‌بازي را خوب آغاز كرد و چند موقعيت خوب براي گلزني داشت كه اين فرصت‌ها را از دست داد. اين تيم در ادامه صاحب يك ضربه پنالتي هم شد تا از ميزبان خود پيش بيفتد اما نوروزي اين فرصت خوب را براي پرسپوليس از دست داد. در ادامه هم بازي بيشتر در ميانه ميدان و البته با صاحب توپ بودن تراكتورسازان در جريان بود كه باعث شد توپي از خط دروازه‌ها عبور نكند.

نيمه دوم اما با نيمه اول كاملا تفاوت پيدا كرد. با شروع اين نيمه و با تعويض‌هايي كه امير قلعه‌نويي انجام داد و آمدن مهدي كياني و محمد ابراهيمي، اين تراكتورسازي بود كه سراپا حمله شد و بازي را به طور كامل در اختيار خود گرفت. سرخپوشان تبريزي توسط ابراهيمي حملات زيادي را به روي دروازه پرسپوليس انجام دادند و در آشفتگي خط دفاع پرسپوليس و بازي ضعيف ميثاق معمارزاده ظرف 15 دقيقه به چهار گل دست يافتند تا ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز كه مملو از هواداران تراكتورسازي شده بود از شدت خوشحالي تا حد انفجار پيش برود!

در ادامه مسابقه دنيزلي كه تيمش را بازنده بزرگ اين ديدار مي‌ديد، سه تعويض همزمان انجام داد و با آمدن مهدوي‌كيا و روي سانترهاي او توانست يكي از گل‌هاي خورده را جبران كند و يك بار هم توپ به تير دروازه تراكتورسازي برخورد كرد اما ديگر فرصتي براي جبران باقي نبود و پرسپوليس يك شكست تلخ ديگر را در ليگ يازدهم تجربه كرد.

پرسپولیس بحران زده آن موقع ، هفته قبل نیز شکستی سنگینی را برابر صبا متحمل شده بود.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار