اهواز؛

آموزش مفاهیم محیط زیست به بیش از 100 هزار محیط یار خوزستانی

مدیركل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: 156 هزار دانش آموز خوزستانی با عنوان محیط یار در 3 سال گذشته مفاهیم محیط زیست را آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده اظهار كرد: در 'طرح محیط یار' كه برای آموزش مفاهیم محیط زیست به دانش آموزان اجرا شده، این تعداد دانش آموز به صورت مستقیم و چهره به چهره آموزش های مربوطه را دریافت كردند.

وی با بیان اینكه مسئولان گذشته باید بخاطر آلودگی آب و هوا از كودكان عذرخواهی كنند بیان داشت: در 30 سال گذشته برخی مدیران و مسئولان به دلیل ناآگاهی اقداماتی انجام و تصمیماتی گرفته اند كه باعث تخریب محیط زیست از جمله خشك شدن تالاب ها، نابودی جنگل ها و آلوده شدن رودخانه ها و هوا شده است.

لاهیجان زاده تصریح کرد: هنوز هم این رویكرد مخالف با محیط زیست در برخی از مدیران وجود دارد كه ناشی از نبود شناخت و نبود سرمایه گذاری در این حوزه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز هدف از اجرای طرح محیط یار را آموزش پایه ای مفاهیم در سطح مدارس عنوان كرد و افزود: با گذشت دو سه سال از آغاز آموزش ها تاثیر آن در جامعه مشهود می باشد.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی 95-94 در شهرستان های اهواز و كارون 20 هزار دانش آموز به عنوان 'محیط یار' آموزش های محیط زیستی را فرا گرفتند.

علی بنی عگبه افزود: 650 نفر از والدین دانش آموزان نیز در راستای آشنایی با طرح و ایجاد ارتباط بین دانش آموزان و مدرسه این آموزش ها را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اهداف طرح محیط یار اظهار كرد: در صورت حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت جامعه تضمین می شود.

بر اساس این گزارش، این آیین با عنوان جشن پایان مرحله چهارم طرح، با حضور تعداد زیادی از 'محیط یاران' در مقطع ابتدایی و مربیان در تالار مهر اهواز برگزار شد. در این آیین از هشت صنعت سبزاندیش كه در اجرای طرح محیط یار همكاری كرده بودند و محیط یاران نمونه تقدیر شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.