اصفهان؛

اجرای طرح ملي محيط‌ يار برای بیش از 5 هزار دانش آموز کاشانی

مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز این شهرستان از طریق اجرای طرح ملي محيط‌يار تحت پوشش آموزش‌هاي زيست محيطي قرار گرفتند.

ناهید عسگری، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این دانش آموزان با اجرای طرح ملي محيط‌‌يار در 130مدرسه اين شهرستان و آموزش ۲6۰ نفر از فرهنگيان به عنوان مربي، آموزش‌ها را فراگرفتند.
وی، تغيير نگرش و جلب مشاركت شهروندان نسبت به مسايل زيست محيطي و فرهنگ سازي آموزش هاي زيست محيطي را هدف از اجرای طرح ملي محيط‌يار در مدارس عنو ان کرد و گفت:به مناسبت روز زمین پاک(۲۲ آوریل هم زمان با سوم اردیبهشت) نیز برنامه‌های متعددی برای دانش آموزان اجرا شد.
به‌گفته‌وی، برگزاري ۲۰نمايشگاه عكس و آثار دستي دانش آموزان با استفاده از مواد بازيافتي، برپايي 6 جشنواره و همايش با موضوع حفاظت از محيط زيست، آب و هوا از جمله برنامه‌های مشترك اداره محيط زيست و آموزش و پرورش كاشان به مناسبت روز زمین پاک بود.
مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کاشان، اجراي مسابقات نشريه ديواري، عکاسي، مقاله نويسي و نقاشي، اجراي طرح تفکيک زباله در مبدا و توزيع سطل بازيافت با همکاري سازمان بازيافت شهرداري از دیگر برنامه‌هايي اجرایی با هدف جلب مشارکت همگاني در توسعه و ترويج آموزش‌هاي زيست محيطي در مدارس کاشان به مناسبت روز زمین پاک بود.
عسگری انعقاد تفاهم‌نامه اداره‌های محیط  زیست و آموزش و پرو رش کاشان را یادآورشد و گفت: حمايت از طرح‌ها و ابتكارات دانش آموزان، بازديد علمي و آموزشي ازمناطق تحت مديريت سازمان جهت شناخت حيات وحش ايران و رستني‌ها، معرفي مدرسه سبز، از جمله مفاد این تفاهم نامه همكاري است.
وی در پایان اظهارداشت:برنامه‌های هفته زمین پاک با شعار درختان برای زمین ـ زمین برای زندگی با حضور جمعی از فعالان و علاقمندان به محیط زیست و همکاری آموزش و پرورش کاشان برگزار شد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.