اراک؛

گشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات + تصاویر

چهاردهمین نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات گشایش یافت .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از اراک ، این نمایشگاه در 30 هزار متر مربع فضای باز و هفت هزار متر مربع گلخانه با حضور بیش از یکصد فعال و تولید کننده گل و گیاه از سراسر کشور آغاز به کار کرده است.
مجتبی ابراهیمی دبیر اجرایی این نمایشگاه گفت: 40 فعال در زمینه تجهیزات گلخانه ای ، آبیاری مکانیزه و تامین نهاده های بخش گل فعالیت می کنند و بیش از 60 تولید کننده گل های آپارتمانی و باغچه ای از استانهای سراسر کشور تولیدات و توانمندی های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.
غلام ابراهیمی رئیس اتحادیه کشوری گل و گیاه هم در حاشیه این نمایشگاه گفت: معرفی ظرفیت های تولید به منظور افزایش صادرات گل کشور از 60 میلیون دلار در سال 94 به 90 میلیون دلار در سال 95 از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
در این نمایشگاه دو فرش گل به وسعت 70 متر مربع نیز گسترده شده که توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است.
زمانی قمی استاندار مرکزی هم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: ظرفیت های بالای تولید گل در محلات و استان مرکزی شرایط مطلوبی را برای رشد اقتصادی فراهم آورده و با دعوت از نمایندگان و فعالان عرصه گل در جلسات اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع و چالش های تولید و صادرات تلاش خواهد شد.
سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی هم توسعه آبیاری مکانیزه و نوسازی گلخانه ها با استفاده از تکنولوژی نوین را مهمترین راهکار برای توسعه تولید با استفاده از منابع موجود دانست و گفت: مجلس آمادگی دارد تا برای تسهیل در زمینه سرمایه گذاری در بخش گل وارد عمل شود.
جهانگیر عرب قائم مقام معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی هم در مراسم افتتاح نمایشگاه گل محلات از تدوین بسته اقتصاد مقاومتی در حوزه گل خبر داد و گفت: تعامل گسترده با مراکز علمی-پژوهشی کشور، تسهیل صدور پروانه و مجوزهای قانونی تولید گل و توسعه گلخانه ها و معرفی بازارهای هدف منطقه از مهمترین اولویت های این بسته حمایتی است.
سجادی فرماندار محلات هم در این جلسه گفت: از پنج هزار و 400 هکتار اراضی زیر کشت گل و گیاه کشور، 900 هکتار در شهرستان محلات قرار دارد که به شرط افزایش حمایت های دولتی و مدیریت اصولی منابع آب می توان از گل به عنوان شاخصه مهم در توسعه صادرات بهره برد.
گشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات + تصویر

گشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات + تصویر

گشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات + تصویر


گشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات + تصویر

گشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات + تصویر

گشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلاتگشایش نمایشگاه سراسری گل و گیاه محلات+تصاویر

 انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، نمایشگاه ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.