پویش سلامت دهان و دندان

پویش ملی سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت در استان مرکزی آغاز می‌شود.

 

 رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این پویش همزمان با  سراسر کشور از فردا ۱۷ اردیبهشت تا ۱۹ ارددیبهشت به مدت سه روز با شعار " دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم" برگزار می‌شود.

دکتر میر شفیعی آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و افزود: در این پویش دانشجویان دندانپزشک در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و خدمات آموزش سلامت دهان و دندان و خدمات فلوراید تراپی را برای دانش آموزان ابتدایی ارائه می‌دهند.

او گفت: پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، مراقبین سلامت و بهورزان هداشت دهان و دندان و اهمیت آن با سلامت بدن را به مردم اموزش خواهند داد.

میرشفیعی با توجه به اینکه سلامت دهان و دهان با سبلامت بدن از جمله بیماری فشار خون، دیابت و بارداری در ارتباط است، افزود: افرادی که بهداشت دهان ضعیفی دارند دارای بیماری فشار خوهند بود و افرادی که دیابت دارند اگر بیماری آنها کنترل شود، بر روی بیماری‌های دهان و دندان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مردم توثصیه کرد: نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت دهند تا بیماری‌هایی که مرتبط با سلامت دهان و دندان است، کمتر شود.

برچسب ها: دهان ، دندان ، سلامت ، پویش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.