فرهنگ مردم خلیج فارس در ویژه‌برنامه رادیو ایران

برنامه «فرهنگ مردم» رادیو ایران، این بار به خطه جنوب ایران و ساحل نشینان خلیج فارس اختصاص دارد.

زهرا فقیه میرزایی تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه «فرهنگ مردم» گفت: هویت هر کشوری بسته به فرهنگ، اعتقادات، آداب و رسوم آن کشور دارد. کشور ما ایران هم یک سابقه طولانی – فرهنگی دارد. ایران شامل اقوام مختلفی است با فرهنگ، ادبیات شفاهی و آداب و رسوم متفاوت. با توجه به اینکه روز دهم اردیبهشت روز «خلیج فارس» نامیده شده، برنامه «فرهنگ مردم» این هفته رادیو ایران به خطه جنوب ایران و ساحل نشینان خلیج فارس اختصاص دارد.

به همین مناسبت در این برنامه، شعری را درباره بازی‌های محلی استان بوشهر می‌شنویم که اسامی بازی‌ها را در قالب شعر بیان کرده، سوار بر لنج‌های ساحل نشینان شده و با قصه‌های دریا‌نوردان همراه می‌شویم و قصه «ننه ماهی» و نقش آن در زندگی مردم این خطه را می‌شنویم.

میرزایی ادامه داد: سپس به تقویم محلی دریانوردی می‌پردازیم. معرفی کتاب «پس کرانه‌های شمالی خلیج فارس» نوشته عسگری چاوری و پخش موسیقی‌های زیبای خطه جنوب به خصوص بوشهر از دیگر بخش‌های این برنامه است.

«فرهنگ مردم» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه، جمعه دهم اردیبهشت ساعت 21:30 با گویندگی محمد محسن رفیعی و شمسی فضل‌اللهی و نویسندگی زینت صالح‌پور از آنتن رادیو ایران پخش می شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار