معاون صدای سازمان صدا و سیما:

صدا و تصویر بهترین رسانه برای ترویج آموزه های اخلاقی ست

معاون صدای سازمان صدا و سیما در دیدار ستاد اجرایی و شورای راهبردی هشتمین جشنواره بین المللی فیلم 100 گفت: رسانه رادیو و تلویزیون بهترین وسیله برای ترویج آموزه های اخلاقی در جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100، محمد حسین صوفی، معاون سازمان صدا و سیما در امور صدا در دیدار ستاد اجرایی و شورای راهبردی جشنواره فیلم 100 با اعلام این مطلب گفت: رادیو به عنوان رسانه‌ای قوی و قدیمی، پخش آثار جشنواره را در برنامه‌های آینده خود قرار می‌دهد.

معاون صدا در این دیدار گفت: امروزه رسانه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان هستند و به تعبیری جامعه‌پذیری انسان‌ها بستگی به رسانه‌ها دارد و شاید بتوان گفت رسانه‌ها به جای ما فكر می‌كنند و یا زمینه فكر كردن ما را فراهم می‌كنند كه بخش مهمی از این روند به خاطر رشد سریع فن‌آوری است و در واقع زمانی كه اولین رسانه تولید شد كسی تصور نمی‌كرد به این سرعت این توسعه ایجاد شود و همه امور را تحت تاثیر قرار دهد.

صوفی با بیان این كه اخلاق‌گرایی در رسانه از جمله توفیقات ما در عرصه جنگ رسانه‌ای ست، گفت: امروز ما وارد جنگ رسانه‌ای شدیم و اگر در این جنگ با برنامه عمل نكنیم، حتماً توفیقی در كار ما وجود نخواهد داشت، از آن جا كه بخشی از این جنگ به هنجارها و ارزش‌ها لطمه می زند ، باید با توسعه ی آمزه های اخلاقی به مقابله با آن بپردازیم تا در نهایت با ترویج اخلاق و اخلاق گرایی در این عرصه به توفیقاتی دست پیدا كنیم.

او با اشاره به شعار "سینمای اخلاق" كه برگرفته از فرموده پیامبر اكرم (ص) است: "همانا مبعوث شدم تا مكارم اخلاق را كامل كنم"، گفت: این شعار بدین معنی ست كه كسانی كه افتخار پیروی از پیامبر اعظم را دارند و مطیع اوامر او و مبلغ ارزش‌های اخلاقی هستند، بایستی به دنبال ترویج اخلاق ،هنجارها و ارزش‌های او باشند، وی افزود: یكی از بهترین بسترها برای ترویج اخلاق، رسانه است، به ویژه رسانه تصویری؛ و رادیو نیز به عنوان رسانه‌ای قوی و قدیمی، جایگاه مناسبی در این عرصه دارد.

صوفی خاطر نشان كرد: رادیو توانسته است علی‌رغم هجوم و حضور دیگر رسانه‌ها، به تولید و انتشار پیام بپردازد و حتی شاهد آن هستیم كه رسانه‌های دیگر را نیز به خدمت گرفته است. همچنین در چند سال اخیر سعی كردیم در انجام فعالیت‌های رادیویی از فضای درونی خارج شده و به فعالیت‌های بیرونی بپردازیم و با تعامل با دیگر رسانه‌ها اعم از مكتوب،سایت و غیره، به معرفی رادیو و جذب مخاطبان جدید بپردازیم.

معاون صدا در پایان یادآور شد: امیدواریم ایجاد بخش رادیو در جشنواره فیلم 100 به معرفی رادیو به مخاطبان جدید بیانجامد و همچنین مشاركت و حضور دیگر جشنواره‌ها در این رسانه فراهم شود.

مدیر شبكه ایران صدا نیز با حضور در این دیدار گفت: رادیو ایران صدا در طول سال با پخش آثار سینمای اخلاق با جشنواره ارتباط خواهد داشت .

رضا رضایی با اشاره به حضور 32 مركز استانی رادیو در جشنواره فیلم 100 افزود: از هفته پیش اطلاع رسانی رادیویی از طریق مركر رادیویی صدا و سیمای 32 استان‌ آغاز شد كه علاوه بر حضور مراكز استانی رادیو، شبكه‌های تخصصی نیز برای اطلاع‌رسانی مشاركت داده شده‌اند.

او تصریح كرد: شبكه ایران صدا یك شبكه تعاملی و رسانه‌ای است و قابلیت آن را دارد تا آثار تولید شده را از هرجا و با هر موضوع دریافت كند. همچنین ابراز امیدواری كرد و گفت: امیدواریم كه از تجربه این دوره از جشنواره برای حضور موفق‌تر در دوره‌های بعد استفاده كنیم.

حسین ربانی غریبی دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ضمن معرفی بخش‌های مختلف جشنواره بیان داشت: در هر دوره سعی كرده‌ایم ایده‌ای تازه را با جشنواره همراه كنیم و همكاری با رادیو و شبكه ایران‌صدا یكی از تجربه‌های موفق این دوره از جشنواره است.
ربانی افزود: امسال با تأكید بر تعامل سریع و منسجم با مخاطبین و نیز اعلام لحظه به لحظه و بی واسطه اطلاعات جشنواره از مرحله ثبت نام و ارسال اثر هنرمندان تا اعلام اخبار و اطلاعیه‌ها، دبیرخانه جشنواره كلیه موارد را به صورت آنلاین از طریق سایت جشنواره به اطلاع عموم می‌رساند.

در این جلسه حبیب ایل‌بیگی مدیركل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مهران شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبكه سه سیما و احسان كاوه مدیر تولید شبكه iFILM و دیگر اعضای شورای راهبردی و ستاد اجرایی جشنواره نیز نقطه نظرات خود را ارائه كردند.

هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای با شعار سینمای اخلاق به همت حوزه هنری استان تهران و با مشاركت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، رادیو اینترنتی ایران صدا، شبكه سه سیما، شهرداری تهران، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، شبكه ifilm ، شبكه جهانی جام جم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 4 و 5 اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار