آبادان؛

افتتاح مرکز«دی. آی. سی» زنان آبادان

نخستین مرکز «دی. آی. سی» زنان آبادان گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:تعداد ۶۶۷ نفر دارای HIV مثبت در سطح شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان (حوزه فعالیت دانشکده)ثبت شد.

شهرام ترحمی افزود: از این تعداد ۵۹۱ نفر (۸۸ درصد) مرد و ۷۶ نفر (۱۲ درصد) زن هستند.

وی گفت۸۰ درصد از افراد شناسایی شده تزریقی(اعتیاد)، ۱۲.۵درصد تماس جنسی کنترل نشده و پنج درصد سایر موارد را تشکیل می دهند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان شایعه ترین گروه سنی ابتلا را ۲۰ تا ۳۵ سال عنوان کرد و افزود: از آنجایی که مبتلایان به اچ. آی. جزء گروههای سخت دسترس جامعه هستند و به راحتی به مراکز مراجعه نمی کنند لذا تاکنون ۳۹ درصد از افراد شناسایی شده در مراکز ما دارای پرونده فعال هستند.

ترحمی با اشاره به وجود مرکز دی. آی. سی مردان در آبادان از فعال بودن ۸۸ درصدی پرونده های مربوطه خبر داد و گفت: تلاشها در جهت جلب اعتماد، جذب و ارائه خدمات در حال انجام است.

وی با تاکید بر محرمانه خواندن اطلاعات مراجعان به این مرکز افزود: یک وعده غذای گرم، میان وعده، محل استراحت(صبح تا ظهر)، تحویل پوشاک(دو بار در سال) از جمله خدمات عمومی قابل ارائه از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان به این افراد است که در زمینه بهداشتی درمانی نیز مشاوره رایگان، آزمایش رایگان اچ. آی. وی و سایر آزمایشات لازم، ویزیت ماما، ویزیت دوره ای پزشک بر اساس نیاز، ارجاع به مرکز مشاوره باهنر پس از تاییدهای اولیه، ارجاع به پزشکان متخصص عفونی و داخلی به این افراد ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از دی. آی. سی به عنوان نقطه آغاز ارتباط با جامعه نام برد و گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون تومان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای نگهداری مرکز هزینه می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، بیماری ، افتتاح ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.