هواپیماهای اف-22 آمریکا از لیتوانی سر درآوردند!

دو فروند از پیشرفته‌ترین هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه برای نخستین بار در لیتوانی به زمین نشستند.

هواپیماهای اف-22 آمریکا از لیتوانی سر درآوردند!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دو فروند از پیشرفته‌ترین هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه برای نخستین بار در لیتوانی به زمین نشستند.  ورود این هواپیماها به عنوان نمایش قدرت و حمایت از منطقه ای که نگران جولان نظامی روسیه است ارزیابی می شود. 

کشورهای حوزه بالتیک و آمریکا از پرواز هواپیماهای روسی در منطقه در هفته های اخیر از جمله پرواز در نزدیکی یک ناو آمریکایی و پرواز یک جنگنده روسی در فاصله 50 فوتی یک هواپیمای جاسوسی آمریکا نگران هستند.   

دو هواپیمای اف - 22 آمریکایی اوایل این هفته در رومانی فرود آمدند و سال گذشته نیز در پایگاه های لهستان و استونی به زمین نشستند. 

این هواپیماها در لیتوانی نیز به مدت 20 دقیقه در ارتفاع کم بر فراز پایگاه هوایی سیائولیای اقدام به پرواز نمایشی کردند و سپس در حضور دالیا گریبوسکایته Dalia Grybauskaite رئیس جمهور این کشور به زمین نشستند.     

گریبوسکایته به خبرنگاران گفت: «بدون آنکه از همسایه ای نام ببرم مایلم بگویم هیچکس حق ندارد به کشور ما سرکشی کند. این نمایش نشان می دهد آمریکا به تعهدات خود پایبند است و آماده است با مدرن ترین روش ها از منطقه ما محافظت کند.»

لیتوانی به همراه استونی و لتونی همسایگان این کشور در منطقه بالتیک جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی بودند اما اکنون به عنوان کشورهای مستقل به عضویت ناتو در آمده اند. این کشورها در پی حوادث اوکراین از ناتو خواستند پنج هزار نیرو را به طور دائم به عنوان نیروی بازدارنده در این منطقه مستقر کند که این درخواست در حال بررسی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار