جوئیش نیوز: انتقاد تند نماینده سنای استرالیا از دولت این کشور بدلیل لغو تحریم‌های ایران

یکی از نمایندگان صهیونیست مجلس استرالیا از دولت این کشور بدلیل عادی‌‎سازی روابط با ایران به شدت انتقاد کرد.

جوئیش نیوز: انتقاد تند نماینده سنای استرالیا از دولت این کشور بدلیل لغو تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت استرالیایی- صهیونیستی «جوئیش نیوز» (اِی‌جِی‌اِن) در گزارشی نوشت: «مایکل دنبی،» نماینده پارلمان استرالیا و عضو حزب کارگر، روز گذشته، در جلسه علنی کمیته تحقیق امور خارجی، دفاعی و تجاری سنای استرالیا از دولت این کشور بدلیل عادی‌سازی روابط با ایران به شدت انتقاد کرد و خواستار ارائه توضیحاتی در این زمینه شد. 

دنبی سپس در گفتگو با اِی‌جِی‌اِن و در سخنانی کینه‌توزانه و برای خوش‌خدمتی صهیونیست‌ها از تعلیق بخشی از تحریم‌های تهران از سوی کانبرا به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: «دولت استرالیا که زمانی منتقد اصلی سیاست‌های خصمانه ایران در صحنه بین‌المللی به‌شمار می‌آمد اکنون باید توضیح دهد چرا در مدارا با این کشور حتی بر آمریکا نیز پیشی گرفته است. از دولت انتظار می‌رود صرف‌نظر از مواضع افراد در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، هم در گفتار و هم در عمل به مقابله با اقدامات خصمانه ایران در قبال "اسرائیل،" متحد واشینگتن و کانبرا و همچنین حمایت این کشور از ... "حزب‌الله لبنان" و همچنین [دولت] "بشار اسد،" ... ادامه دهد.»

در ادامه این گزارش آمده است: دولت استرالیا نیز مانند اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است شمار افراد و شرکت‌های ایرانی تحت تحریم‌ را به  91 مورد کاهش دهد. این در حالی است  که لغو تحریم‌های [یک‌جانبه] آمریکا شامل 225 فرد و شرکت ایرانی نمی‌شود.   

دنبی خواستار ارائه توضیحاتی از سوی دولت استرالیا درخصوص 134 فرد و شرکتی شد که علی‌رغم باقی ماندن در فهرست تحریم‌های آمریکا، از لیست افراد و مؤسسات تحت تحریم‌های استرالیا خارج شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار