ادعای جان بولتون: اوباما مسیر دست‌یابی ایران را به سلاح هسته‌ای هموار کرد

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی خصمانه مدعی شد اوباما با امضای توافق هسته‌ای، ایران را در شاهراه دست‌یابی به سلاح اتمی قرار داد.

ادعای بولتون: اوباما مسیر دست‌یابی ایران را به سلاح هسته‌ای هموار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری «نیوز باسترز»، «جان بولتون،» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، امروز (پنج‌شنبه)، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، با تکرار ادعاهای واهی سیاستمداران آمریکایی طرفدار رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «دولت "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، با امضای توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در تابستان گذشته، مسیر دست‌یابی این کشور را به سلاح هسته‌ای هموار کرد.» 

نیوز باسترز در ادامه ادعا کرده است: بولتون در گفتگو با فاکس نیوز و پس از سخنرانی امروز «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، درخصوص سیاست خارجی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری احتمالیش، این واقعیت ناراحت‌کننده‌ را گوشزد کرد؛ واقعیتی که [به ادعای بولتون] رسانه‌های طرفدار اوباما سعی در پنهان کردنش دارند. 

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد دلیل سکوت رسانه‌های طرفدار اوباما را در قبال توافق هسته‌ای ایران، کمک این رسانه‌ها –بویژه آسوشیتدپرس- به رئیس‌جمهور آمریکا در دست‌یابی به این توافق دانست.  

بولتون درخصوص اظهارات ترامپ درباره توافق هسته‌ای نیز گفت: من متن سخنرانی وی را در اختیار نداشتم. آنچه من شنیدم نشان نمی‌داد که ترامپ مخالف این توافق‌نامه است و یا قصد اصلاح آن را دارد. وی بارها تکرار کرد: ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. جمله‌ای که سناتور «تد کروز» هم همواره بیان می‌کند. موضوع اینجاست که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت؛ زیرا توافق‌نامه هسته‌ای اکنون این کشور را در شاهراه دست‌یابی به سلاح اتمی قرار داده است. 

این سیاستمدار افراطی در ادامه افزود: باید به مردم آمریکا خاطرنشان کنیم که رسانه‌های طرفدار اوباما یکی از دلایلی هستند که ما به این نقطه خطرناک رسیده‌ایم. رسانه‌هایی که حصول توافق هسته‌ای با ایران را موفقیتی بزرگ و یک رویداد مهم تاریخی خواندند.       



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار