در حاشیه کنفرانس امنیت مسکو؛

وزیران دفاع ایران و پاكستان در مسكو بر تامین امنیت مرزی تاکید کردند

وزیران دفاع ایران و پاكستان بر اهمیت تامین امنیت مرزی و لزوم اجرای تدابیر لازم برای رسیدن به این هدف تاكید كردند.

وزیران دفاع ایران و پاكستان در مسكو بر تامین امنیت مرزی تاکید کردند
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار دهقان در این دیدار كه شامگاه چهارشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه صورت گرفت، با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو كشور و مجموعه اقدام هایی كه برای ارتقاء سطح روابط صورت می گیرد، گفت: جریان آمریكایی – اسرائیلی خطرناك و بحران آفرین در منطقه، مایل به بهبود روابط، همگرایی و همسویی كشورهای منطقه نیستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تأسف بار خواندن آنچه امروز در جهان اسلام می گذرد، افزود: كشور دوست و همسایه پاكستان می تواند نقش بسیار موثر و سازنده ای در حل و فصل بحران های منطقه ایفاء كند.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاكستان نیز در این دیدار بر گسترش روابط و برطرف كردن موانع و ارتقای سطح مناسبات تاكید كرد و گفت: ایران به عنوان كشوری كهن و دارای تمدن درخشان ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی دارد كه كاربرد آنها می تواند برای جهان اسلام مفید و موثر باشد.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته اوضاع در نوار مرزی بهتر شده است و نباید اجازه دهیم گروه های افراطی در داخل و نوار مرزی دو كشور امنیت و ثبات را به مخاطره بیاندازند.
 
وزیر دفاع پاكستان در ادامه اوضاع سوریه و یمن را برای جهان اسلام و مردم این كشورها خسارت بار ذكر و بر پایان دادن به این بحران ها تأكید كرد.

خواجه محمد آصف همچنین برداشته شدن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را فرصت بسیار خوبی برای گسترش روابط میان دو كشور در همه حوزه ها به ویژه دفاعی-امنیتی ذكر كرد و گفت: باید به خوبی از این فرصت به دست آمده بهره برداری كرد.

سردار دهقان پس از سخنرانی در نشست امنیت بین المللی مسكو و دیدار با همتایان خود شامگاه چهارشنبه به تهران بازگشت.

در پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف كه امروز پایان می یابد، مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی بررسی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار