لرستان؛

برگزاری انتخابات به بهترین وجه در حوزه های انتخابی لرستان

رئیس ستاد انتخابات استان انتخابات لرستان از برگزاری دومین دوره نتخابات مجلس شورای اسلامی به بهترین وجه در حوزه های انتخابی لرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان ؛ شاهرخی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی از سراسر استان خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب روند برگزاری انتخابات به بهترین وجه در حوزه های انتخابی در حال برگزاری است.

وی در خصوص شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات اظهار داشت: بر اساس تبصره 4 ماده 9 قانون اساسی افرادی در این دور از انتخابات می توانند شرکت کنند که در دور اول در حوزه قبلی شرکت کرده باشند و یا رای اولی باشند؛ اگر افرادی بخواهند در غیر از حوزه های انتخابیه دور قبل خود شرکت کنند نمی توانند رای بدهند و دستگاه های احراز هویت این وضعیت را مشخص می کنند.

وی با اشاره به تعداد واجدین شرایط در این دور از انتخابات گفت: تعداد واجدین شرایط رای دادن در این دور از انتخابات 902 هزارو 22 نفر است که چهار هزار نفر از آن ها رای اولی است.؛ بر همین اساس متولدین 10/02/77 و قبل از آن که 18 سال آن ها تمام است می توانند در این دور شرکت کنند.

وی فضای این دور از انتخابات را توام با نشاط سیاسی و رقابت صحیح دانست و گفت: مایه افتخار است که درصد مشارکت استان لرستان از میانگین کشوری بالاتر بوده است .


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.