90 درصد قرارداد های كارگری در كهگیلویه وبویراحمد موقت است

دبیراجرایی خانه كارگر كهگیلویه وبویراحمد گفت: 90درصد قراردادهای كاری كارگران این استان موقت است و این امر زیان های اقتصادی و روحی روانی فراوانی را متوجه این قشر زحمت كش نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمد رضا جنتی به مناسب یازدهم اردیبهشت روز جهانی كار و كارگر افزود: بیشتر كارگران قرارداد موقت كمتر از حداقل دستمزد حقوق می گیرند كه این امر نیازمند نظارت دستگاه های مربوطه بر قراردادهای كارگران در واحدهای كارگری و كارفرمایی است.
وی مهمترین دغدغه و مشكل استرس زای كارگران را وجود قراردهای موقت دانست و افزود:
نداشتن امنیت شغلی فرصت خلاقیت، ابتكار، نوآوری، افزایش تولید و بهره وری را از كارگران قرارداد موقت گرفته است.
این مسئول اظهار كرد: حتی در واحدهای تولیدی و كارگاهی بزرگ دارای جریان كار مستمر، قرارداد كاری كارگران نیز موقت است كه این امر بیانگر كم توجهی به حقوق كارگران است و در عین حال بسیاری از كارگران نیز در این واحدها كمتر از حداقل حقوق دریافت می كنند.
دبیر اجرایی خانه كارگر كهگیلویه وبویراحمد با بیان این كه حقوق كارگران جوابگوی تامین حدود 46درصد نیارهای معیشتی این قشر است، تصریح كرد: همپا نبودن دستمزدها با تورم و هزینه ها دغدهه زیادی را متوجه معیشت زندگی قشر كارگر كرده است.
وی برلزوم اصلاح قانون كار در جهت حفظ منافع كارگران وكمك به بهمو جریان تولید تاكید كرد .
جنتی به تلاش های خانه كارگر كهگیلویه وبویراحمد برای مهارت افزایی قشر كارگر اشاره كرد و افزود: در یك سال گذشته 12 هزار كارگر دراین استان در رشته های مختلف آموزش مهارت فنی وحرفه ای را فرا گرفته اند.
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.