فرماندار چرام :

خدشه‌دار شدن اعتماد کشاورزان نسبت به بیمه محصولات

فرماندار چرام گفت: در زمینه بیمه کشاورزی محصولات کشاورزی، اعتماد کشاورزان خدشه‌دار شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ابراهیم فتاح‌پور د با تاکید بر بخش کشاورزی با چاشنی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در حوزه قوت غالب استان کهگیلویه و بویراحمد، محصول استراتژیک گندم را داریم که همین می‌تواند ما را به یک خودکفایی بسیار مطلوبی برساند.
 
فرماندار چرام با بیان اینکه کشاورزی بر گردن همه ما حق دارد به مشکلات کشاورزان اشاره داشت و کمبود بارش در اوایل سال، گرانی بسیاری از نهال‌های کشاورزی را از جمله این مشکلات دانست و گفت: شاید نتوان نظارت رسمی اعمال کرد اما وجدان کاری باید داشته باشیم و متعهدانه اجازه ندهیم یک سال کاری کشاورز به هدر رود بلکه با یک اخلاق کاری زحمات آنان را جبران کنیم.
 
این مسئول ضمن قدردانی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل رفع یکی از مشکلات مهم کشاورزان، ابراز کرد: تهیه سوخت موردنیاز ماشین آلات کشاورزی و جایگاه ذخیره آن در شهرستان چرام یکی از کارهای خوبی بود که امسال در شهرستان انجام گرفت و دیگر نیاز نیست مالکان آنها برای تهیه سوخت به شهرستان کهگیلویه مراجعه کنند.
 
فتاح‌پور با اشاره به ورود دستگاه‌های کمباین به شهرستان چرام،تصریح کرد: باید نظارت درست و دقیق بر عملکرد این دستگاه‌ها داشته باشیم و امنیت و ساعات کار آنها به درستی کنترل شود تا شاهد بروز حوادث تلخ گذشته نباشیم.
 
فرماندار چرام با تاکید بر بازدیدهای میدانی در حوزه کشاورزی به لزوم ایجاد مرکز خرید در سرفاریاب اشاره داشت و خاطرنشان کرد: وقتی برای مردم نهادی ایجاد می‌شود به همان نسبت هم باید حساسیت و امنیت کار مورد توجه باشد، رودخانه‌های ما در شهرستان چرام هنوز جاری هستند ولی زمین‌های ما را زمین دیم قلمداد می‌کنند.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه در زمینه بیمه کشاورزی محصولات کشاورزی، اعتماد کشاورزان خدشه‌دار شده است، گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما بحث آسیب‌هایی است که توسط سموم کشاورزی به امنیت خود وارد کرده‌ایم و باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.