رئیس زراعت سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :

بانک کشاورزی بهای گندم کشاورزان چرامی را پرداخت می کند

رئیس زراعت سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص پرداخت بهای خرید گندم به کشاورزان، بانک کشاورزی آمادگی کامل جهت پرداخت بها را دارد و اگر به موقع لیست وارد سامانه شود، پول هم به موقع پرداخت خواهد شد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سیدنعمت‌الله روزبه ظهر امروز در نشست شورای غلات با اشاره به گزارشی از وضعیت سال زراعی 94، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم اینکه بارندگی و پراکنش مناسبی در سال گذشته نداشت و بالای 80 درصد از اراضی دیم ما هم برداشت نشد اما سالی بی‌سابقه در بحث خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان بود.
 
رئیس زراعت سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برداشت گندم در سال گذشته بیش از 40 هزار تن بود، عنوان داشت: امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری را استان ما داشته باشد چرا که بارندگی اخیر تاثیر بسیار خوبی بر اراضی دیم ما داشت.
 
وی، افزود: طی بازدیدی که از شهرستان چرام صورت گرفت، این امید را داریم با توجه به سطوح زیر کشت گندم آبی و دیم و کلزا به سقفی که استان برای این شهرستان تعیین کرده است، برسیم.
 
روزبه به بحث خرید گندم در سال جاری اشاره داشت و با بیان اینکه شرکت غله متولی خرید است، خاطرنشان کرد: این شرکت مباشرانی در شهرستان‌ها انتخاب کرده و جهت خرید گندم اقدام می‌کنند.
 
این مسئول با ابراز رضایت از مرکز خرید شهرستان چرام در جهت آمادگی و تامین تجهیزات، تصریح کرد: قراردادی با یکی از کارشناسان ارشد مکانیزاسیون اخذ شده که طبق این قرارداد همه کمباین‌ها باید معاینه فنی شوند و این موضوع در دستور کار قرار دارد.
 
رئیس زراعت سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بحث بذور اصلاح شده، عنوان کرد: استان ما یکی از استان‌هایی است که در سطح کشور بذر بالغ بر 13 کشور را تامین می‌‌کند چرا که مرکز تولید بذر دیم ما در جنوب کشور یک مرکزی است که بیشترین تولید بذر گندم دیم را دارد.
 
وی، افزود: در راستای این موضوع، شرکت‌های تولید بذر ایجاد شده که این شرکت‌ها تعداد زیادی ناظر دارند و از ابتدای کاشت، داشت و برداشت به صورت مرتب نظارت می‌کنند.
 
روزبه با بیان اینکه توانستیم 2 میلیارد از یارانه بذور را از وزارتخانه اخذ کنیم به بحث سموم اشاره کرد و در این زمینه عدم بارندگی را تاثیرگذار دانست.
 
این مسئول در ادامه سخنان خود، گفت: در خصوص پرداخت بها به کشاورزان، بانک کشاورزی آمادگی کامل جهت پرداخت را دارد و اگر به موقع لیست وارد سامانه شود، پول هم به موقع پرداخت خواهد شد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.