سمنان؛

خشكسالی و كمبود آب در استان سمنان جدی است

مديركل هواشناسی استان سمنان گفت : با توجه به كاهش بارندگی در سال جاری در مقايسه با سال گذشته، استان سمنان در وضعيت خشكسالی قرار دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مديركل هواشناسی استان سمنان هشدار داد: بحران خشكسالی و كمبود آب در كشور به خصوص در اين استان جدی بوده و مسئولان نهادهاي مربوط براي جلوگيری از اين بحران برنامه ريزی كنند.
غلامرضا حسنی غربا در جلسه شوراي مديريت بحران استان سمنان در سالن مديريت بحران استانداری افزود: با توجه به كاهش هيجده درصدي بارندگی در سال جاري در مقايسه با سال گذشته، استان سمنان در وضعيت خشكسالی قرار دارد.
وي خواستار برنامه ريزي جدي براي جلوگيري از بحران خشكسالی شد و اظهارداشت: با توجه به اطلاعات بدست آمده از اول مهرماه ٩٤ تا هشتم ارديبهشت سال ٩٥، استان سمنان با ميانگين ٨٩.٣ ميلي متر بارش باران، رتبه ٢٨ در بين استان هاي كشور را به خود اختصاص داده است.
وي خاطرنشان كرد : براي سه ماه خرداد، تير و مرداد سال جاري علاوه بر خشكسالي، بارش هاي رگباري پيش بيني مي شود.
وي تصريح كرد : همچنين در اين سه ماه، افزايش دماي نيم الي يك و نيم درجه سانتي گرادي پيش بيني مي شود كه با توجه به خشكسالي و كمبود آب بايد تمهيدات لازم انجام شود.
وي با اشاره به تغيير اقليم استان سمنان يادآور شد : افزايش دما در روزهاي هشتم تا دهم ارديبهشت ماه سال جاري كم سابقه بوده است.
وي افزايش تبخير آب، كاهش حجم آب سدهاي مخزني، افزايش مصرف آب خانگي و كشاورزي، افزايش مصرف برق و احتمال آتش سوزي در جنگل ها را از جمله پيامدهاي افزايش دما اعلام كرد.
استان سمنان 9.7 ميليون هكتار وسعت دارد كه 55درصد آن را بيابان تشكيل مي دهد.
بر اساس اعلام منابع طبيعي ، استان سمنان در زمان حاضر با 150تا 180 ميليون مترمكعب كسري مخازن آب مواجه است.
انتهای پیام/ ع
برچسب ها: خشکسالی ، سمنان ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار