سمنان ؛

حفاظت مشارکتی از منابع طبیعی در استان سمنان

طرح حفاظت مشارکتی با مشارکت مجریان وبهره‌برداران منابع طبیعی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح حفاظت مشارکتی از منابع طبیعی در این استان خبر داد.
 علینقی حیدریان گفت: با حمایت بهره‌برداران محلی و با استفاده از امکانات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پتانسیل موجود در عرصه‌های منابع طبیعی استان طرح حفاظت مشارکتی با مشارکت مجریان وبهره‌برداران منابع طبیعی در استان  اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه پاسگاه‌های منابع طبیعی نیز برای حفاظت و جلوگیری از آتش‌سوزی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده است،‌ افزود: مشارکت مردم برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی و آتش‌سوزی در استان بسیار قابل توجه بوده و روز به روز بر این مشارکت‌ها افزوده می‌شود که این امر نشان از فرهنگ‌سازی مناسب در استان است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی مهم‌ترین رویکرد منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان است که در این زمینه اکیپ‌های مختلف گشت، نظارت و بازرسی تشکیل و از شرق تا غرب استان مستقر و به طور مداوم بر منابع طبیعی و اراضی ملی نظارت دارند.
حیدریان حفاظت از عرضه های منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بدون همراهی و مشارکت مردم و خصوصا جوامع محلی امکام پذیر نیست.
انتهاي پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.