افتتاح مرکز آموزشی، فرهنگی ایران در بزرگترین دانشگاه صربستان/ تمدید ثبت نام نخستین دوره تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و نمایندگی بنیاد سعدی در صربستان، مرکز آموزشی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه جان نسبیت، بزرگترین دانشگاه غیردولتی صربستان، گشایش یافت.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مرکز آموزشی، فرهنگی ج.ا.ایران در دانشگاه جان نسبیت صربستان با حضور محمد شالوئی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در بلگراد، پرفسور اسلوبودان پایوویچ، رئیس دانشگاه، دکتر آنا یوانسای معاون بین الملل دانشگاه، سعید صفری، مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان و جمعی از اعضای هیات علمی، استادان، فارسی‌آموزان و دانشجویان این دانشگاه، به طور رسمی گشایش یافت.

محمود شالوئی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه برای در اختیار قراردادن فضا و امکانات مناسب به مرکز آموزشی، فرهنگی ایران، گفت : ایران اسلامی، به پشتوانه تمدنی کهن، فرهنگی غنی، زبان و ادبیاتی پر افتخار، هم اکنون در تولید و توسعه علم و دانش پیشگام و پیشتاز است. 

وی در ادامه افزود: گسترش فضاهای دانشگاهی، افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان و امکانات عظیم آموزشی و پژوهشی در ایران، به رشد و بالندگی قابل توجهی منجر گردیده به نحوی که موفقیت های روز افزون آن بر کسی پوشیده نیست. 

نماینده بنیاد سعدی در بلگراد، ابراز امیدواری کرد با افتتاح این مرکز، ارتباطات فرهنگی، آموزشی دو کشور ارتقاء بیشتری یابد.

شالوئی با اشاره به اینکه، آغاز موفق دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه جان نسبیت صربستان، فرصت بهتری را برای تقویت بیشتر همکارهای فی مابین فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری و همراهی رایزنی فرهنگی، قادر به ارتباط مستقیم با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران و افزایش سطح تعاملات مورد علاقه خواهد بود.

پرفسور پایوویچ، رییس دانشگاه جان نسبیت نیز با ابراز خرسندی از گشایش مرکز آموزشی فرهنگی ایران در این دانشگاه و با اشاره به همکاری های صورت گرفته در طول دو سال گذشته اظهار داشت: برای دانشگاه ما، به عنوان بزرگترین دانشگاه بخش خصوصی در صربستان، ارتقاء همکاریهای علمی، آموزشی و فرهنگی با مراکز علمی و آموزشی ایران حائز اهمیت بسیار است زیرا که ایران علاوه بر سابقه دیرینه فرهنگ و تمدن، امروزه به عنوان یکی از مهمترین کشورهای دارای علم و فناوری در جهان شناخته می‌شود. 

وی افزود: تشکیل و استمرار دوره‌های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان این دانشگاه، موجب آشنایی بیشتر ایشان با فرهنگ، تمدن و قابلیت‌های منحصر به فرد ایران در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی خواهد شد و افتتاح این مرکز، زمینه را برای همکاریهای بیشتر با دانشگاه ها و پژوهشگاه های ایران هموارتر می نماید.

در ادامه این آیین، سعید صفری، مدرس دوره‌های زبان فارسی در دانشگاه جان نسبیت صربستان نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیتهای آموزشی زبان فارسی اظهار داشت: با موافقت رئیس دانشگاه، فعالیت‌های اختصاصی آموزش زبان فارسی در دانشگاه جان‌ نسبیت در محل مرکز فرهنگی ایران و با عنوان «سرای پارسی» گسترش خواهد یافت و خدمات آموزشی بیشتر و پربارتری برای دانشجویان و سایر علاقمندان به یادگیری زبان فارسی ارایه خواهد شد. 

وی برگزاری شب‌ شعر، نمایش فیلم، برپایی کارگاه¬های آموزشی زبان فارسی و برگزاری نشست‌های علمی و ادبی در راستای معرفی زبان، ادبیات و فرهنگ ایران را از جمله این برنامه ها توصیف کرد.

در پایان این مراسم، گواهینامۀ تعدادی از فارسی‌آموزان که در دوره‌های آموزش زبان فارسی شرکت کرده بودند نیز به ایشان اهدا شد. 

گفتنی است:  دانشگاه جان‌نسبیت، بزرگترین دانشگاه غیردولتی صربستان است که 26 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه دارای ده دانشکده، دو کالج، دانشگاه مجازی، خبرگزاری مستقل و موسسات و مراکز پژوهشی مهمی است. دانشگاه جان نسبیت که پیشتر به عنوان دانشگاه مگاترند شهرت داشت در 6 شهر صربستان هم  واحد آموزشی فعال دارد.
 
ثبت نام نخستین دوره تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی تمدید شد
معاونت آموزش و پژوهش این بنیاد ضمن تقدیر از مخاطبان برای استقبالی که از برگزاری نخستین دوره تربیت مدرس زبان فارسی داشته اند، اعلام کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت دوره در ساعات آغازین ثبت نام، بنیاد سعدی به منظور ارج نهادن و تعهدی که نسبت به مخاطبان محترم دارد، تلاش کرده است تا با همکاری استادان، این دوره را در قالب دو گروه مجزا (الف و ب) برگزار کند.

بدین منظور لینک ثبت نام نخستین دوره تربیت مدرس زبان فارسی تا تاریخ 17 اردیبهشت 1395 در تارنمای بنیاد سعدی به نشانی: www.saadifoundation.ir ، فعال خواهد بود.

بر این اساس، پذیرفته‌شدگانی که پیش از این با آن‌ها تماس گرفته شده و هزینه دوره را پرداخت کرده‌اند، با نظر معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، در یکی از گروه‌های الف یا ب حضور خواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید در روزهای اداری، از ساعت 12 الی 14 با شماره تماس 22414357، تماس حاصل فرمایید.

نحوه بررسی و گزینش فرم‌های تکمیل‌شده و رزومه‌ها بر اساس جدول زیر است:

1    پر کردن فرم ثبت نام موقت و گرفتن تایید ارسال اطلاعات    متقاضی    4 اردیبهشت 1395    17 اردیبهشت 1395
2    بررسی اطلاعات متقاضیان    بنیاد سعدی    روزانه    19 اردیبهشت 1395
3    تماس با متقاضیان پذیرفته‌شده جهت واریز هزینه ثبت نام    بنیاد سعدی    20 اردیبهشت 1395
4    واریز هزینه ثبت نام    متقاضی پذیرفته‌شده    20 اردیبهشت 1395    48 ساعت پس از تماس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار