دوره فوق العاده تربیت مدرس بنیاد سعدی برگزار شد

بنیاد سعدی یک دوره فوق العاده تربیت مدرس زبان فارسی برای مدرسان زبان فارسی که در خارج از کشور به صورت داوطلبانه به غیر فارسی زبانان آموزش می دهند، برگزار کرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، عباس نجار، رییس اداره آموزش بنیاد سعدی، ضمن بیان این خبر گفت: این دوره برای دو نفر از مدرسان زبان فارسی در استرالیا و یک مدرس زبان فارسی در مالزی، که کلاس های آموزش زبان فارسی را به صورت خودجوش در کشور محل اقامت خود برگزار می کردند، در بنیاد سعدی برگزار شد.

رییس اداره آموزش بنیاد سعدی با اشاره به محدودیت زمانی حضور این افراد در ایران جهت برگزاری دوره آموزشی، افزود: در این دوره فشرده که طی 20 ساعت آموزش و در چهار روز برگزار شد، 5 سرفصل آموزشی با عناوین: «نگاهی کلی به اصول و نظریه های زبان دوم¬آموزی»، «اصول آموزش خواندن»، «اصول آموزش واژه»، «اصول آموزش شنیدن» و «آزمون سازی» به مدرسان آموزش داده شد. 
 
وی ادامه داد: همچنین در روز پایانی این دوره فشرده، جلسه پرسش و پاسخ علمی درباره مسائل آموزش زبان فارسی با حضور دکتر صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، برگزار شد.
نجار با اشاره به اعطای گواهی آموزش زبان فارسی به این مدرسان، افزود: از آنجایی که مدرسان حاضر در این دوره فشرده، به صورت خودجوش و با استفاده از متون خود، به آموزش زبان فارسی به خارجیان و ایرانی های مقیم پرداخته و از منابع کافی برخوردار نبودند، منابع آموزشی مورد نیاز از جمله کتاب «سلام فارسی»، جهت بهره برداری به آنها اهدا شد.
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار