رویدادهای ادبی مهر 1394؛

از تفریظ رهبری بر کتاب «دختران آفتاب» تا تعیین دبیر جایزه ادبی «جلال آل احمد»

مهمترین اتفاقات حوزه کتاب و ادبیات کشور در مهرماه سال 94 را در این گزارش مرور می کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرماه سال 1394 با اتفاقات گوناگونی روبرو بود از جمله آنکه از تفریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب دختران آفتاب رونمایی شد این رونمایی با سخنرانی " حداد عادل" رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اظهار نظر وی پیرامون کتاب همراه بود.

در این ماه  سید عباس صالحی معاون فرهنگی و ارشاد اسلامی همراه مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر ادبیات داستانی ایرانیان به همراه معاونان این مجموعه با حضور در خانه ابولحسن نجفی با این زبانشناس دیدار و از وی عیادت کردند .

انجمن دوستداران زبان و ادبیات فارسی در ارمنستان با پخش پیام تصویری غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی کشایش یافت.

مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با حکم سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی دبیر اجرایی هشتمین جایزه ادبی جلال آل احمد شد.

مراسم بزرگداشت نوش آفرین انصاری از رویدادهای دیگری بود که در مهرماه به قوع پیوست این مراسم با حضور گسترده اهل فرهنگ همراه بود و در آن از کتاب کتابدار و کتاب پژوه که مشتمل برگزیده مقالات این چهره فرهنگی در طول 52 سال فعالیت فرهنگی است  رونمایی شد.

برگزاری نشست خبری جایزه کتاب سال از اتفاقاتی بود که در مهرماه رقم خورد در این نشست خبری مجید غلامی جلسیه مدیر خانه کتاب دغدغه اصلی را افزایش کیفیت داوری و برگزاری جایزه کتاب سال بیان کرد.سومین همایش نکوداشت مولانا جلال الدین بلخی با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی کشور برگزار وبرگزیدگان حوزه‌های مختلف تحقیقاتی در زمینه مولانا معرفی شدند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار